Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Test af svartid på hjemmeside

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)
Fra Brønshøj
Tilmeldt 3. Mar 10
Indlæg ialt: 159
Fra  IIH Nordic Skrevet kl. 15:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej derude,

Er der nogen der kender et troværdigt og gratis værktøj der kan tjekke svartiden på ens hjemmeside?

Jeg har for to måneder siden startet www.romantikeren.dk, som er hostet hos lavprisfirmaet one.com.

Når jeg kigger i Analytics, så har jeg ret mange besøg, hvor det "Gennemsnitlige tidsforbrug på webstedet" er 00.00, hvilket jeg ser jeg som et udtryk for, at siden ikke loader hurtigt nok og at folk derfor forlader den igen - og det er jo nok skidt! 

Hos mig selv loader siden for det meste fint nok - omend der nogen gange er problemer, men slet ikke i samme grad som statistikken giver udtryk for.

Det ville formentligt hjælpe på hastigheden, hvis jeg skiftede til et bedre hostingselskab, men jeg ville gerne lige tjekke svartiden inden, så byd meget gerne ind, hvis du kender et godt værktøj.

Håber I kan hjælpe - og ellers må I bare have en rigtig dejlig dag!

De bedste hilsner
Martin

Hvis du også brænder for e-handel, SEO og andre former for online markedsføring, så find mig på Google+

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 15:51
Fra Brønshøj
Tilmeldt 3. Mar 10
Fra  IIH Nordic Skrevet kl. 15:59

Kort og godt Smile

Mange tak for det hurtige svar Thomas!

Hvis du også brænder for e-handel, SEO og andre former for online markedsføring, så find mig på Google+

Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 1708
Skrevet kl. 16:00

Thomas Rosenstand:

http://www.urivalet.com/

Kort svar, ikke? ;-)

Og lige så kort som svaret var...lige så hurtigt røg det link i mine bogmærker - genialt stykke værktøj :)

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 16:07

Fama:
Og lige så kort som svaret var...lige så hurtigt røg det link i mine bogmærker - genialt stykke værktøj :)

Prøv så at forestille dig mængden af den slags i SEO-LEX 11! Der er brug for en stor omgang bookmarks ;-)

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 22:32

Hej Martin,

Husk også, at Google Analytics ikke måler tid overhovedet på folk, der kun ser en enkelt side på dit site. Hvis jeg klikker ind på din side og bruger et kvarter på at nærlæse al tekst på den side, jeg er landet på, hvorefter jeg klikker ud igen. Ja, så tæller jeg som et besøg på 0,0. Og det har jo ikke noget med din loadhastighed at gøre.

Fra København
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 1760
Fra  Buehøjgård Møbler Skrevet kl. 22:35

Frank Hellerup Madsen:

Hej Martin,

Husk også, at Google Analytics ikke måler tid overhovedet på folk, der kun ser en enkelt side på dit site. Hvis jeg klikker ind på din side og bruger et kvarter på at nærlæse al tekst på den side, jeg er landet på, hvorefter jeg klikker ud igen. Ja, så tæller jeg som et besøg på 0,0. Og det har jo ikke noget med din loadhastighed at gøre.

Tilgengæld kan du konfigurere din analytics til at måle på tid også, hvis det er noget du er interesseret i, det er dog lidt mere langhåret end så mange andre ting i google analytics, men ikke noget der kræver programmør egenskaber eller noget.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 18. Dec 06
Indlæg ialt: 161
Skrevet kl. 22:50

Som Frank siger, hvis alle dine brugere bouncer, dvs. kun ser én side, så har Google Analytics lidt svært ved at måle hvor lang tid de har brugt på siden.

Hvad er din bounce rate egentligt?

Noget lugter lidt af at du ikke har implementeret din GA tracking kode ordentligt, evt. mangler at få den lagt på en side eller to.

Lars Meyer:

Tilgengæld kan du konfigurere din analytics til at måle på tid også, hvis det er noget du er interesseret i, det er dog lidt mere langhåret end så mange andre ting i google analytics, men ikke noget der kræver programmør egenskaber eller noget.

Er det noget du kan lokkes til at løfte sløret lidt mere for? Jeg er ikke totalt hardcore GA ekspert, men synes ikke lige jeg er faldet over det du nævner. Kan også være jeg misforstår det du skriver.

/SoerenS

Fra Silkeborg
Tilmeldt 18. Dec 06
Indlæg ialt: 161
Skrevet kl. 22:53

Svartider, altså hvor lang tid din side loader i en browser, kan du også måle via Firefox plugin'et FireBug.

Start Firebug op, gå ind i fanebladet "Net", reload din side, og du får nu en oversigt over hvilke elementer, der bliver loadet, i hvilken rækkefølge, og hvor lang tid de tager. Lidt nørdet, men forhåbentligt kan de give dig et billede af om der er noget konkret, der sløver siden ned.

/SoerenS

Fra Brønshøj
Tilmeldt 3. Mar 10
Fra  IIH Nordic Skrevet kl. 23:34

Mange tak for alle jeres svar!

Jeg var ikke klar over at GA ikke kunne måle besøgstid på folk, der kun besøgte én side, men det giver god mening i mit tilfælde, da besøgstiden 00.00 er på alle de besøg med en bouncerate på 100%

Så er forklaringen ikke loade-tid alligevel, men i stedet min manglende fastholdelse af mine besøgende Wink

Så lærte jeg noget nyt også i dag Smile Igen, mange tak for hjælpen!

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)