Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Freelance webudvikling, gæld hos Inkasso - CVR registreres eller ej?

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. May 10
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 02:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

I nattens ly har jeg siddet og gruet lidt over situationen, og jeg er blevet meget i tivl om det nu er en god idé jeg har fået mig - ikke grundet kompetence mangel - men de forskellige gældsposter jeg har rundt omkring, samt min evne til at holde et normalt arbejde i samme branche. Det er hårdt for mig at forklare, hvorfor det er svært - måske har det været arbejdsmiljøet, måske er det mig (+1 her), jeg finder dog en masse ro ved at sidde hjemme og udvikle i stedet for at sidde på et kontor.

Kort forklaret er situationen:

Lån i banken på knap 185,000 DKK, hvor konti er blevet lukket efter manglende afbetaling og ført videre til inkasso. Ældre S.U lån på knap 12,000 DKK som ligger hos SKAT til lønindrivelse. Disse skal betales.

Jeg har arbejdet med webudvikling, nærmere PHP udvikling i snart 7 år og er rimelig robust og bred inden for dette - nu vil jeg gerne selv til at stable nogle løsninger på benene, som jeg kan sælge videre. Tilpasning/videreudvikling af Drupal nærmere. I øjeblikket har jeg kontakt til 4 potentielle kunder, som jeg kan udvikle for, men er det en god idé at moms-registrere mig? (se punkterne forneden)

• Kan en kunde købe et sådan produkt igennem firmakassen, uden at jeg er moms-registreret?
  • Er det skræmmende for nye kunder, af jeg ikke er moms-registreret? Er der en usikkerhed i det, fra en kundes synspunkt?

Planen er forholdsvis simpel:

• Køb virt/ded. hosting i Tyskland.. Linux, 500gb traffic limit, root adgang - 360 DKK / md, lidt mere i oprettelse.
  • Sæt en Drupal multisite løsning op, så alle kunde-sites deler samme kerne, og basis moduler - dette sikre nem og hurtig opdatering af alle sites, minimere brugte ressourcer.
  • I forbindelse med overstående, sæt test/udviklingsmiljø op.
  • Udvikle.. søg nye kunder, udvikle, søg nye kunder, udvikle - sove, udvikle.

Tanker til overstående?

Ønskes noget uddybet, så smid lige et svar.

Jeg takker.

Edit: Jeg vælger lige at være mere eller mindre anonym indtil videre.. det er ikke sjovt at skulle flagre med en så stor en gæld, selvom det i bund og grund er min egen skyld. Jeg vil bare gerne videre :-). Thanks.

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)