Hej alle her på Amino :-).. Jeg er en dreng på 15 år, der i sommerperioden vil lave udlejning af vandcykler, strandsenge, parasoller. Udlejningen vil ske fra strandkanten ved min lokale strand. Jeg håber meget på at kunne tilknytte noget issalg til min forretning. Det virkede som et utroligt "lille" og let projekt da jeg gik igang, men der kommer hele tiden nye udfordringer jeg ikke har taget højde for :-). Jeg syntes ikke at kunne finde så mange love og regler på området, her tænker jeg på: Er der begrænsninger for hvilke aldre man må udleje vandcyklerne til. Skal jeg have en forsikring? Hvis der nu skulle ske en ulykke og hvis det i værste tilfælde skulle ende med et dødsfald, er det så forulykkedes eget ansvar eller hænger jeg på regningen? Det var så lige mine hovedspørgsmål ;).. Er der andre regler/love jeg mangler at tage højde for?
Jeg skal have lavet noget markedsføring for min lille forretning. Det vil primært være på internet, til lokale events og så har jeg en mark lige ud til en godt besøgt vej, her har jeg tænkt mig at sætte et kæmpe reklameskilt op MEN, her kommer mit spørgsmål: Hvordan skal jeg bedst muligt sælge mit "produkt", man kan vel ikke sige at der er en fast målgruppe for mit marked, det er vel meget blandet, børn, unge, familier og ældre mennesker. Så hvordan vil jeg bedst kunne lave en sammensætning af farver, tekst og udforming der bedst muligt vil konvertere til salg? Min tekst skal være på dansk, tysk og måske også engelsk. Jeg tænkte at man måske vil kunne lave et eller andet sjovt og kreativt reklame skilt til min mark, men igen er jeg ude efter noget der konvertere godt til salg.
Hvordan vil den bedst mulige måde at holde/lave regnskaber ved en forretning som min være? Jeg tænkte lidt på at udlevere kvitteringer til hver enkelt vandcykel kunde, så har jeg da i hvert fald nogle bilag.
Tusind tak for at du gad bruge din tid på at læse mit indslag :-)..
Jeg undskylder mange gange, hvis jeg har placeret tråden under det forkerte emne ;)
P.S Hav en super god aften.
Med venlig hilsen Kasper Skovhøj Dinsen kasperdinsen@gmail.com +45 2972 2037 |
Allerførst skal du kontakte kommunen og høre om du må overhovedet.
Dernæst skal du kontakte Fødevareregionen og forhøre dig med reglerne for issalg.
Og så kunne man godt forestille sig der er som du nævner, nogle forsikringsmæssige betingelser der skal opfyldes, og jeg ved ikke om der ved den type udlejning skal en Livredderprøve med...
Men det er et stort projekt.
Held og lykke og lad os høre om det kommer op og køre for dig.