Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tvangsopløsning - yrk !

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 146
Skrevet kl. 10:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har netop opdaget at en kunde jfr cvr.dk er "under tvangsopløsning". Der er ikke indleveret regnskab for 2005 fremgår det også.

Når der ikke er indleveret regnskab kan det så være myndighederne som "opløser" selskabet, eller er det mere sandsynligt, at en leverandør ikke har fået sine penge, og derfor har indbragt sagen ?

Nu har samme person flere selskaber. Er der noget i vejen for at jeg fakturerer et andet selskab end det sædvanlig ? (uden at få kkundens samtykke). Jeg mener jo han har handlet i ond tro, idet den seneste leverance var i forgårs.  Må han overhovedet jfr loven afgive nye ordrer når han er under tvangsopløsning (jeg ved ikke hvad ordet helt konkret dækker ???)

Mvh/

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 11:27
Jeg vil formode at det er staten der tvangsopløser det når de ikke indsender regnskaber, hvis det var en kreditor der ikke havde fået sin penge ville det nærmere være under konkursbehandling.

Det er ihvertfald det der lyder mest logisk i mine ører.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Aabenraa
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 589
Fra  ABAKOMP ApS Skrevet kl. 13:16
Yup.. det lyder sandsynligt. Mange bruger også denne "finte" til at opløse et selskab så billigt som muligt. Altså feks. hvis du vil lukke et af dine selskaber fordi det ikke giver overskud, kan du lade være med at lave et årsregnskab og blive tvangsopløst, det er typisk billigere end at få den opløst gennem en revisor/advokat. Men jeg mener selskabet må ikke skylde penge væk til 3dje mand hvis du vil benytte dig af denne løsning.

Correct me if i am wrong.

Hilsen

Tilmeldt 17. Aug 05
Indlæg ialt: 577
Skrevet kl. 02:59
Dato: 22-11-2006 13:16:11 Forfatter: RandomAccess Yup.. det lyder sandsynligt. Mange bruger også denne ''finte'' til at opløse et selskab så billigt som muligt. Altså feks. hvis du vil lukke et af dine selskaber fordi det ikke giver overskud, kan du lade være med at lave et årsregnskab og blive tvangsopløst, det er typisk billigere end at få den opløst gennem en revisor/advokat. Men jeg mener selskabet må ikke skylde penge væk til 3dje mand hvis du vil benytte dig af denne løsning.

Correct me if i am wrong.

Hilsen

Tvangsopløsning sker som regel fordi der ikke er indleveret regnskab og sker uden hensyntagen til kreditorer.

Mvh

Lars C

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)