Jeg står og skal til at ud på en længere rundrejse i asien og sydeuropa - da jeg ikke kan undvære daglig internet adgang vil jeg høre om der er nogen der har erfaringer med mobilt internet i udlandet? Findes der et selskab som kan levere det og hvad koster det ca?
Hvis du tænker på et dansk teleselskab, kan jeg kun sige at det bliver dyrt. Nu er Asien jo et vidt begreb, men jeg mener at en MB i bl.a. Japan ligger på omkring 80 kr. ekskl. moms..
Men i Asien mener jeg at kunne huske, at det i nogle lufthavne er muligt for turister at få et abonnement - i hvert fald på tale- der er ret billigt. Om det også gælder data ved jeg ikke, men det er nok noget i den stil du skal prøve at finde.
Tænkte på om nogen måske vidste om en af de store internationale selskaber såsom vodafone, som er tilstede i mange lande evt har en sådan løsning som kan køre på tværs af landegrænser uden det koster en formue?
Vodafone benytter også roaming, hvorfor det desværre bliver temmeligt dyrt.
Det bedste du kan gøre er og undersøge om der i det land du skal besøge bliver solgt mobilt bredbånd til en fornuftig penge, forbrugsafregnet og så evt. købe det når du ankommer.