Åhhh, nej. Hvad har jeg nu gjort galt? |
Der er en overall_header.php fil til hver template, og det er vigtigt at du har fat i den rigtige.
Den du har her er til "Prosilver" templaten.
Åhhh, nej. Hvad har jeg nu gjort galt? |
Jeg arbejder som reklameopfinder, og jeg kører med 12.000 kr/t. Skal du have et lift med?
Det er også den template jeg har sat som standart, man kan også få adgang til andre templates men så skal man installere dem via adminmodullet, men jeg er godt tilfreds med den almindelige template. |
Jeg arbejder som reklameopfinder, og jeg kører med 12.000 kr/t. Skal du have et lift med?
Den injicerede kode kan også ligge i overall_header.tpl i den relevante template mappe. Igen er det vigtigt at det er den relevante template mappe, da der er overall_header.tpl og overall_header.php i alle template mapperne. De er template specifikke. |
Det har du ret i, men problemet er jo at virusen er på serveren alligevel, så det kan vel være hip som haps at jeg ændre mine koder, jo jeg kunne måske drille dem lidt ved at ændre koderne hvert 5 min, men jeg sigter nu mere efter en mere holdbar løsning og det skrammel kode fjernet. |
<script type="text/javascript" src="{T_TEMPLATE_PATH}/forum_fn.js"> ligner en original phpBB linie, som jeg ser det. Der må være en injektion eller en viderestilling et eller andet sted. Hvis jeg var dig ville jeg nok ændre FTP og database passwds og så geninstallere.
|
Spørgsmålet er jo bare hvad får jeg ud af det? Dette er jo anden gang jeg har installeret det, der var jo også problemer første gang som sagt. Jeg tror desværre ikke at det afhjælper fejlen at jeg sletter alt indholdet fra serveren og geninstallere softwaren igen. Men jeg måske prøve at finde en gratis host som f.eks http://www.frac.dk og se om der opstår det samme problem. Det kan sgu også være at det er selve one.com der har virus. Nogen der er friske på at få mine forskellige kodeord og se om i får det samme problem?
|
Hvis du tror at det skyldes virus på serveren skal du have udbyderen til at fjerne den. Jeg flyttede selv udbyder for et par år siden, da en hel del kundesider blev komprommitterede og udbyderen nægtede ethvert kendskab til det. Adskillige af deres kunder havde samtidig fået overskrevet index.php med viderestilling til diverse tvivlsomme websider, og udbyderen ville ikke indrømme at de måske var den del af problemet. De kan være ret tunge at danse med - deres forretning står og falder jo med troværdigheden. Man kan så diskutere om det ikke er mere troværdigt at indrømme en åbenlys fejl.
|
Jeg vil prøve at kontakte min udbyder for at forhøre mig ad. Men der vel ikke så mange valgmuligheder for hvor fejlen ligger. Enten ligger den i softwaren, og det er jo lidt mærkeligt at jeg ikke kan finde noget om det når jeg søger på Goggle og på http://www.phpbb2.dk hvor jeg har downloaded softwaren fra. Det kan også være at fejlen ligger hos mig, men jeg har gjort hvad der står i brugsvejledningen vil jeg mene, og der har ikke været andet på min server end lige det forum software, udover at jeg har skrevet et almindeligt index.html hvor jeg bare skrev bøø - for at se om det virkede som det skulle. Hvis andre har en server fra one.com kan jeg så lokke jeres til at downloade softwaren fra http://www.phpbb2.dk og få jer til at installere det på jeres servere, for jeg er faktisk ret nysgerrig efter at vide om i får det samme problem. |