Når man har en webbutik så har jeg hørt at den der modtager betalingen af købet også har tilbagebetalings pligten.? Så hvis jeg videresælger noget fra en anden leverandør via min webbutik (har ikke selv lager) og jeg er modtageren af betalingen så skal jeg tilbagebetale beløbet hvis nu varen går i stykker? Hvad nu hvis leverandøreren i mellem tiden er gået konkurs så garantien ikke længere er gældende så er det stadig mig der skal tage tabet og tilbagebetale kunden hele beløbet? Det er jeg selvfølgelig ikke interesseret i så er der nogle der ved om man kan fra skrive sig det på nogen måde eller kan komme udenom issuet? PFT
|
Så længe du handler B2C (salg til private) hænger du 100% på reklamationerne og det er kunden uvedkommende hvem du får til at dække dine omkostninger ved det.
Kunden har her krav på 2 års reklamationsret jævnfør købeloven og hvis fejlen opstår indenfor de første 6 måneder formodes fejlen som udgangspunkt at være været der på købstidspunktet.
Du kan læse lidt om forbrugernes rettigheder her : http://www.forbrug.dk/Dine-rettigheder/Forbrugerguides/Reklamation
Ved B2B (salg til andre erhvervsdrivende) kan du aftale dig til andre reklamationsbetingelser.