Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Rejseudgifter - fradrag?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 22. Feb 09
Indlæg ialt: 75
Skrevet kl. 23:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey.

Jeg har 30 dage i alt, i år hvor jeg gratis er ude og undervise børn og unge i selvudvikling.

Det er lige kommet til min opmærksomhed at firmaer kan få:

- Kost og småfornødenheder: 455.-
- Logi: 195.-

For hvert døgn der bliver tilbragt uden for egen seng. Er dette noget jeg kan kvalificere mig til, på trods af at jeg arbejder gratis?

Mine tanker går på at starte et nyt CVR og så hive 650.- om dagen ind af fradrag i rejseudgifter fra mine 30 dage af undervisning - kan det lade sig gøre?

Jeg kan nok godt få dokumentation fra virksomheden jeg underviser med, omkring min deltagelse.

Hvis det kan lade sig gøre - hvad kræver det fra mig?

Fra Vejle
Tilmeldt 18. Nov 09
Indlæg ialt: 625
Fra  NKH.dk Skrevet kl. 00:05

Jeg tror næppe du kan starte en virksomhed med det formål. Den vil hurtig blive lukket, hvis du har underskud efter underskud.

Iøvrigt kan du ikke trække det fra der går ind igennem munden.

Med venlig hilsen

Bastian

Fra København
Tilmeldt 22. Feb 09
Indlæg ialt: 75
Skrevet kl. 00:29

Jeg tager det hjertens gerne også igennem min egen virksomhed - der har overskud, men tænkte det måske var lettere at holde styr på, hvis det var adskilt.

Det er jo heller ikke decideret underskud. Den ville jo bare gå i 0 indtil jeg kommer ordentligt igang med mine coaching planer, som firmaet så ville gå under - på et senere tidspunkt.

Fra Vejle
Tilmeldt 18. Nov 09
Indlæg ialt: 625
Fra  NKH.dk Skrevet kl. 03:27

Alexander Valeur:

Jeg tager det hjertens gerne også igennem min egen virksomhed - der har overskud, men tænkte det måske var lettere at holde styr på, hvis det var adskilt.

Det er jo heller ikke decideret underskud. Den ville jo bare gå i 0 indtil jeg kommer ordentligt igang med mine coaching planer, som firmaet så ville gå under - på et senere tidspunkt.

Jeg synes du skal kontakte skat.

Med venlig hilsen

Bastian

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:28

Hej

Du skal oppebære indkomster for at kunne bruge fradragsreglerne jvf. rejsebegrebet!

Hilsen

Tonny

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)