Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bliv rig med god samvittighed - Uge 17 - Få det job du vil have...

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Nov 08
Indlæg ialt: 288
Skrevet kl. 18:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Den service som du yder i dit daglige arbejde, er en vane som du må forsøge at markedsføre så godt som muligt. Læg nøje mærke til at jeg ikke skriver "til højest mulig pris". Det bedste job du får tilbudt, vil ikke altid være det hvor du bliver tilbudt højest løn. Andre job kan byde på store muligheder, forfremmelser, flere chancer for at lære, nye erfaringer og forberede dig til en højere stilling.

Du bør altid vælge et nyt job ud fra et lang sigtede synspunkt. Led mere efter muligheder for forfremmelse end udsigten til hurtig profit. Følgende historie er et eksempel på hvordan en mands søgen efter muligheder, frem for at vente på at de banker på hans dør.

Da John Wesley Ashton var færdig med sit ingeniør studie på en af østkystens  højskolerne, bestemte han sig for at markedsføre sine kundskaber på de samme måder, som en forretningsmand, når han markedsføre sine produkter. Først fandt han ud af hvad form for stilling han ønskede sig og hvor meget han ville have i løn. Så satte han en annonce i så mange aviser som han havde råd til.

Annoncen ød således "Til topledere i ingeniør virksomheder" Er du villig til at lade en nylig uddannet ingeniør vise hvad han kan være værd for dig, ved at lade ham arbejde for dig i en måned uden løn? Jeg kan tilbyde loyalitet, pålidelighed, tålmodighed, en god evne til at komme god ud af det med andre på en harmonisk måde, jeg er et kraftværk af entusiasme, har en behagelig personlighed, er punktlig og har en varig lidenskab for at lære mig mere, foruden gode karakterer fra mit ingeniør studium.

Annoncen førte til mere end 300 svar! En leder ved U.S. Steel skrev: "Mød mig i vores hovedkvarter i New York næste onsdag, og hvis du er så dygtig som du påstår, så kan du godt tage din kuffert med dig og være forberedt på at tage med mig ud til en af vores fabrikker".

Ashton's måde at gribe sagen an på var så enestående at den måtte tiltrække sig opmærksomhed. Tilbudet om at arbejde en måned uden betaling, var en stor udfordring for fabriks ledelsen. Det viste at han var mere interesseret i at demonstrere hvad han kunne give, frem for hvad han håbede at få ud af jobbet. Og de personligheds træk han opremsede, var ikke bare pral, og dette håbede han at han kunne vise i løbet af den måned han tilbød at arbejde gratis.

Under samtalen med stål direktøren overrakte Ashton ham en nydelig udskrevet og læderindbundet oversigt, hvori han fortalte alt om sig selv - sin uddannelse, foreningsaktiviteter, hobbys, nyheds meldinger om sig selv fra universitets avisen samt personlige oplysninger. Han havde også medtaget et foto af sig selv og en liste over referencer.

Ashton fik jobbet og behøvede ikke arbejde en måned uden betaling. De blev enig om at hans løn skulle fastsættes efter en fælles aftale i slutningen af den første måned, når han havde vist hvad han kunne. Og alligevel tog John Wesley Ashton et job til en lavere løn en han var blevet tilbudt af mange andre arbejdsgivere. Dette fordi han indså at han fik næsten ubegrænsede muligheder for forfremmelse i den virksomhed han valgte.

Denne beretning om hvorledes Ashton greb dette an bør stimulere din opfindsomhed, til når du skal søge arbejde inden for et hvilken som helst område. Brug fantasien, stil dig selv disse spørgsmål: Hvordan skal jeg fange arbejdsgiverens opmærksomhed? Hvordan kan jeg tilbyde at vise ham hvad jeg er værd?

Men pas på at du ikke overdriver salget af dig selv. Lov ikke mere en du kan holde. Overdrivelse er i bedste fald et usikkert fundament at bygge en karriere på. I stedet kan du lade din kommende arbejdsgiver blive behagelig overrasket, når han opdager at du giver ham endnu mere end du sagde at du ville. Dette kan med lethed skubbe dig endnu et trin op at stigen mod fremgang.

Se mere på: 

http://flemming-hebsgaard.dk

Mod nye Horisonter

Flemming Hebsgaard

One2move - Biludlejning

www.one2move.com

www.kør-gratis.dk

Fra Århus
Tilmeldt 15. Oct 09
Indlæg ialt: 169
Fra  WhiteAway.com hvidevarer Skrevet kl. 12:44

Interessant læsning med stof til eftertanke.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:59

Hvor i dit indlæg står det, at teksten er oversat fra Napoleon Hills "A Year of Growing Rich"? Hvis du tidligere i din serie har nævnt det, bør du nævne det igen - det er ikke alle, der lige læser serien fra uge 1.

Har du fået tilladelse fra forlaget til at oversætte og publicere teksten? Du kan næppe kalde så lang en tekst et citat, og dermed er det ulovligt, med mindre du har fået tilladelse.

Det dårlige sprog og det, at du omtalte en Wesley Ashton fra "Østkysten", ledte mig på sporet af, at der var tale om en oversættelse. Og to-tre Google-søgninger senere landede jeg på Amazon samt på en Facebook-side, hvor teksten (også) er gengivet ulovligt.

Fra København Ø
Tilmeldt 30. Aug 08
Indlæg ialt: 1601
Skrevet kl. 15:06
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jonas Bentzen:

Hvor i dit indlæg står det, at teksten er oversat fra Napoleon Hills "A Year of Growing Rich"? Hvis du tidligere i din serie har nævnt det, bør du nævne det igen - det er ikke alle, der lige læser serien fra uge 1.

Har du fået tilladelse fra forlaget til at oversætte og publicere teksten? Du kan næppe kalde så lang en tekst et citat, og dermed er det ulovligt, med mindre du har fået tilladelse.

Det dårlige sprog og det, at du omtalte en Wesley Ashton fra "Østkysten", ledte mig på sporet af, at der var tale om en oversættelse. Og to-tre Google-søgninger senere landede jeg på Amazon samt på en Facebook-side, hvor teksten (også) er gengivet ulovligt.

http://ekstrabladet.dk/kup/dinepenge/article278886.ece - enough said Smile

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 15:09
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Flemming,
Det er ikke tilladt, eller på nogen måde i orden, i kopiere copyright beskyttet materiale ind på Amino. Har du tilladelse fra forfatteren til at bruge den/de tekst(er) du har kopieret herind?

Amino har tidligere været i juridiske problemer grundet brugere som kopieret ophavretbeskyttigede tekster ind på siden, så jeg ved at Martin Thorborg ser på det med stor alvor.

Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Fra København Ø
Tilmeldt 30. Aug 08
Indlæg ialt: 1601
Skrevet kl. 12:52

Fandt I ud af det Nicolai Lønne? Hvis det er beskyttet materiale skal det jo fjernes :-)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:56

BZR:

Fandt I ud af det Nicolai Lønne? Hvis det er beskyttet materiale skal det jo fjernes :-)

Jeg har anmeldt indlægget til Amino - håber, I vil gøre det samme (klik på "Mere"-knappen ud for det oprindelige indlæg).

Tilmeldt 17. Nov 08
Indlæg ialt: 288
Skrevet kl. 17:37

Hej Nicolai

Jeg har nu haft glæde og gavn af Napoleon Hill`s fantastiske bøger i mere end 15 år, og specielt  "Bliv rig med god samvittighed" har jeg harft stor glæde af at læse igen ig igen.

Da jeg ikke kunne finde en dansk version. Skrev jeg i 1999 til Napoleon Hill Faundation og forespurgte på om det var ok at jeg oversatte den. Og de ønskede mig herefter held & lykke.

Siden har jeg brugt min egen fortolkning af bogen til at dele med venner og bekende, familie, forretningsforbindelse, jeg har læst højt hver ude af den til mine ansatte og for mine børn.

For der står så meget godt i disse kapitler at det ville være rigtig synd hvis ikke alle positive  Aminoerne der har lyst til at blive inspireret får mulighed for at bruge af denne universielle succes lov.

Så til jer der følger med hver uge god fornøjelse.

Og husk så altid på at:

Alt hvad du kan forestille dig og tro på kan du også opnå. 

Mod nye horisonter.

Flemming Hebsgaard

One2move - Biludlejning

Tilmeldt 22. Jul 08
Indlæg ialt: 241
Skrevet kl. 11:28

Kære Flemming.

Jeg finder dine indlæg meget inspirerende.

Du skriver at du selv har oversat/fortolket bogen til dansk - Har du dermed en oversættelse jeg kan læse/købe?

Hilsen Thor (tm@virksomhedsguide.net)

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)