Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

bogføring Summa; penge retur fra SKAT (fra året 2009), skal de bogføres og hvor?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. Oct 09
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 17:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Normal 0 21 false false false DA X-NONE X-NONE MicrosoftInternetExplorer4

hey.

Sidder og bogfører i summa, som jeg er så glad for… men hvordan er det nu jeg bogfører de penge jeg har fået tilbage i SKAT fra året 2009? Eller skal jeg overhovedet det?

Måske et dumt spørgsmål for nogen, men ikke desto mindre spørger jeg… J

Min virksomhed er personligt ejet og jeg har i 2009 trukket penge ud til betaling af den B-skat samt AM-bidrag jeg har skullet betale, derfor vil jeg mene at når nu jeg får penge retur at jeg så også skal bogføre det, eller tager jeg helt fejl?

Jeg beholder en smule selv, men skyder ellers pengene tilbage ind i virksomheden. Og det skal jo i hvert fald bogføres som indskud i virksomheden (eller fratrækkes det jeg har hævet til personligt brug).  

Tak på forhånd til svarene... :-)

Fra Frederiksberg C
Tilmeldt 28. Oct 09
Indlæg ialt: 97
Skrevet kl. 15:56

Kender ikke til programmet Summa, men dog til bogføring: Du skal kreditere samme konto som du debiterer når du betaler B-skat. Modposten debiteres på enten bank (hvis du indsætter beløbet) eller på din mellemregning.

Alt i alt har det dog ikke den store betydning, da alle konti du bogfører på, er under Egenkapitalen, med mindre beløbet er indsat på firmabankkontoen

Regnskabskonsulent Anne Bjørnsten

www.a-b-consult.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:33

Hej

Det er korrekt, at overskydende skat bogføres på en post i egenkapitalen.

Du skal dog ikke bruge kontoen for B-skat, da det trods alt er lettere at afstemme denne, uden andre posteringer på kontoen. Opret en ny konto kaldet overskydende skat.

Hilsen

Tonny

Tilmeldt 23. Oct 09
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 12:57

Tak for svar til jer begge.

Jeg bogfører beløbet jeg skyder tilbage ind i virksomheden på en konto under egenkapitalen..

mvh
Jasminika, WorldCare

Tilmeldt 8. Aug 08
Indlæg ialt: 101
Fra  Brazil Event Skrevet kl. 13:22

det er overhovedet ikke noget dumt spørgsmål.

Tonny det du nævner kan jeg vel også gøre med min negative moms som jeg har fået tilbage?

Christina Bonita

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:51

Bonita:

det er overhovedet ikke noget dumt spørgsmål.

Tonny det du nævner kan jeg vel også gøre med min negative moms som jeg har fået tilbage?

Christina Bonita

Hej Christina

Negativ moms som du har fået retur, skal krediteres på momsafregningskontoen og debiteres banken.

Hilsen

Tonny

Tilmeldt 8. Aug 08
Indlæg ialt: 101
Fra  Brazil Event Skrevet kl. 15:36

tak. det tænkte jeg også efter jeg havde sendt beskeden.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)