Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Champange for et godt Logo

Side 3 ud af 4 (38 indlæg)
Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 18:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 21-11-2006 15:29:59
Forfatter: InMedia Reklame
Hvorfor er det folk tror at grafisk arbejde bare er noget man kan få for en slik?

Vi oplever det gang efter gang - og jeg tror faktisk det er en af de brancher hvor det sker mest. Forstår det virkelig ikke... Er det fordi folk tror det ingen tid tager lige at stykke f.eks. et logo sammen? Eller fordi de tror det bare er noget vi laver som en fritidshobby? Eller noget helt tredje...?

Det er et seriøst spørgsmål... Jeg kunne faktisk godt tænke mig at vide hvad det er der gør at ''folk'' ser sådan på grafisk arbejde?

Er det her den eneste branche der virkelig er plaget af dette? Og jeg mener VIRKELIG plaget af det......

Vores branche er igennem de seneste år blevet mere eller mindre tvunget til at gå afsindig langt ned i pris for at få kunder.... Det er efterhånden blevet mere eller mindre umuligt at få en rimelig hyre for et stykke veludført og topkvalitets grafisk arbejde... 

Mvh. Mikkel Johansen

InMedia Reklamebureau

Folk kan jo selv... det har de lært af en lille klips i Word, Paint og Publisher. Hvorfor skulle det så pludselig koste noget ???

Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 19:06
Dato: 21-11-2006 18:47:22 Forfatter: nico
Folk kan jo selv... det har de lært af en lille klips i Word, Paint og Publisher. Hvorfor skulle det så pludselig koste noget ???

Nu skal du ikke glemme det fantastiske program FrontPage!

mvh Carsten
Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 20:13
Dato: 21-11-2006 19:06:25
Forfatter: Carsten Jacobsen
mvh Carsten

Puha, det koster vist næsten kvajebajere at bruge ord som fantastiske om FrontPage

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 22:42
Undskyld mig de damer og herrer!!! Jeg syntes faktisk tilbudet er YDERST interessant! Og værdifuldt!

Jeg har da før betalt over 1000 kr. for en flaske brus. Og pigen der serverede den så også enorm sød ud

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 22:56
Dato: 21-11-2006 20:13:10 Forfatter: Anders Christensen
Dato: 21-11-2006 19:06:25 Forfatter: Carsten Jacobsen
mvh Carsten

Puha, det koster vist næsten kvajebajere at bruge ord som fantastiske om FrontPage

Ja, det siger du nok, men jeg har så sent som i dag talt med en person som mener at FrontPage er det perfekte værktøj til at lave websites med. Der bliver godt nok færre af dem, men der er stadig en del som sidder og laver et site i FrontPage, og fortæller sig selv at de dermed sparer en bunke penge i forhold til hvad webdesignere skal have.

Den gode nyhed er, at så vidt jeg har set, er FrontPage ikke med i Office 2007. Microsoft har jo et gratis værktøj som Visual Web Developer 2005 Express Edition som nok kan anvendes på en lignende måde.

mvh Carsten 
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 80
Skrevet kl. 23:43
I er sku da en flok høns. En fjer kan hurtig blive til en hel hønsegård. Der er en e-mail adresse, hvortil man kan skrive, hvis ellers man havde interesse i dette. Den tid jeg ser nogen har brugt på at skrive, bare for at skrive noget, kunne man ha brugt på et logo.

Men for de af jer som endnu ikke ved hvad Amino står for, så lad mig hjælpe, uden at i behøver at skulle betale :

Iværksætter-debatten Amino er stedet hvor iværksættere og rådgivere mødes og deler viden. Her fås hjælp til lån, investorer, salg, marketing, PR, franchise, MLM, netvork marketing, viral marketing, iværksætter bøger, revisorer, advokater, jura, skat, moms og alt andet vedrørende opstart af virksomhed.
Tonen i debatten er rar, hjælpsom og afslappet og det er fordi der kun er plads til positive folk. Så er du iværksætter, rådgiver eller blot nysgerrig, så er du mere end velkommen, så længe du kommer med en god ånd.

Fra Købenahavn S
Tilmeldt 10. Nov 05
Indlæg ialt: 154
Skrevet kl. 23:45

På nogle skoler (Htx) bruger de stadig Frontpage i undervisningen, da de mener at det er det program man kommer til at bruge når man kommer ud i en virksomhed....hvis det er fakta så må jeg sige der er noget som er gået min næse forbi!

I øvrigt er Visual Web Developer et rigtig godt program.

Med Venlig Hilsen
Mathias H Normark, Interaktivt Designer

Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 80
Skrevet kl. 23:46

Fra Aabenraa
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 589
Fra  ABAKOMP ApS Skrevet kl. 00:01
Dato: 21-11-2006 23:43:03
Forfatter: maximal_dk
I er sku da en flok høns. En fjer kan hurtig blive til en hel hønsegård. Der er en e-mail adresse, hvortil man kan skrive, hvis ellers man havde interesse i dette. Den tid jeg ser nogen har brugt på at skrive, bare for at skrive noget, kunne man ha brugt på et logo.

Men for de af jer som endnu ikke ved hvad Amino står for, så lad mig hjælpe, uden at i behøver at skulle betale :

Er det nu jeg skal spørge om der er nogen der gider at lave service på min bil hvis jeg smider en kasse bajer i hans retning? :)

Ok.. just kidding.

Problemet er at du spørger efter en tjenesteydelse der vil koste dig mange penge og du kun vil give en slik for. Rent psykologisk er der nogen der ikke føler sig respekteret, da du mere eller mindre siger at det du får ikke er mere værd en en flaske champagne. Jeg kan godt forstå folk her.. ingen gider at blive røvrendt især ikke med en flaske champagne (Au for h....)

Men mange af de folk der har svaret tilbyder også "iværksætter pakker" hvor du får noget godt (inkl. logo) for ikke mange penge. Måske skulle din ven kigge på denne løsning.

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 00:03
Dato: 21-11-2006 23:43:03 Forfatter: maximal_dk
I er sku da en flok høns.

Jeg har lige nu en kunde, som nægter at betale for et logo, fordi jeg burde kunne regne ud, at han kun ville betale, hvis jeg kom op med et forslag, som han ville bruge. Han havde så glemt at nævne, at vi var tre, der kom med forslag.

I sin seneste mail skriver han bl.a.:

Hej Hans,

det er med beklagelse jeg har hørt, at du har udsendt en faktura.

Jeg skrev fra starten af, at jeg ville have retten til at afvise dit grafiske arbejde, hvis det ikke passede til vores idéer.  

(...)

Jeg håber denne sag er ovre, og jeg håber du kan se, at der er sket en misforståelse.

Jeg svarede ham bl.a.:

Du skriver, at du håber, jeg kan se, at der er tale om en misforståelse.

Jeg kan godt tage dit ord for, at du ikke med vilje har afgivet en bestilling. Hvis det er tilfældet har du en del at lære om virksomhedsdrift, før du forlader din skole og går ud i verden.

Din sætning om din ret til at afvise logoet forstod jeg derhen, at du ville have ret til at undlade at tage logoet i anvendelse, selvom vi kørte processen færdig. Jeg tog ikke videre notits af dette, da det i min verden giver sig selv.

Spørgsmålet er så, om det er dig eller mig, der har misforstået situationen?

Jeg fatter fortsat ikke, at du kan finde det rimeligt at sætte tre personer i gang med at lave det samme stykke arbejde for så at kassere de to personers arbejde uden at honorere dem. Hvilke andre produkter vil du stille de samme krav til?

Ville du selv arbejde under de vilkår – og hvor længe.

Du kan godt få et job hos mig i et halvt års tid – hvis jeg er tilfreds med det, du laver, skal du nok få løn – er det fair? Nej vel? Men skulle det så være fair at jeg arbejder nogle timer for dig på samme vi

Side 3 ud af 4 (38 indlæg)