Dato: 21-11-2006 23:43:03
Forfatter: maximal_dk
I er sku da en flok høns.
Jeg har lige nu en kunde, som nægter at betale for et logo, fordi jeg burde kunne regne ud, at han kun ville betale, hvis jeg kom op med et forslag, som han ville bruge. Han havde så glemt at nævne, at vi var tre, der kom med forslag.
I sin seneste mail skriver han bl.a.:
Hej Hans,
det er med beklagelse jeg har hørt, at du har udsendt en faktura.
Jeg skrev fra starten af, at jeg ville have retten til at afvise dit grafiske arbejde, hvis det ikke passede til vores idéer.
(...)
Jeg håber denne sag er ovre, og jeg håber du kan se, at der er sket en misforståelse.
Jeg svarede ham bl.a.:
Du skriver, at du håber, jeg kan se, at der er tale om en misforståelse.
Jeg kan godt tage dit ord for, at du ikke med vilje har afgivet en bestilling. Hvis det er tilfældet har du en del at lære om virksomhedsdrift, før du forlader din skole og går ud i verden.
Din sætning om din ret til at afvise logoet forstod jeg derhen, at du ville have ret til at undlade at tage logoet i anvendelse, selvom vi kørte processen færdig. Jeg tog ikke videre notits af dette, da det i min verden giver sig selv.
Spørgsmålet er så, om det er dig eller mig, der har misforstået situationen?
Jeg fatter fortsat ikke, at du kan finde det rimeligt at sætte tre personer i gang med at lave det samme stykke arbejde for så at kassere de to personers arbejde uden at honorere dem. Hvilke andre produkter vil du stille de samme krav til?
Ville du selv arbejde under de vilkår – og hvor længe.
Du kan godt få et job hos mig i et halvt års tid – hvis jeg er tilfreds med det, du laver, skal du nok få løn – er det fair? Nej vel? Men skulle det så være fair at jeg arbejder nogle timer for dig på samme vi