Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udenlandsk bank ?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Kolding
Tilmeldt 3. Dec 05
Indlæg ialt: 135
Skrevet kl. 21:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Aminoer

I forbindelse med opstarten af et APS, overvejer jeg at indlede et samarbejde med en udenlandsk bank. Da jeg vil købe en del af mine matrialer i udlandet( EU ), er jeg blevet anbefalet at tage en bank fra udlandet, det skulle være en fordel med bankgarantier bla.

Er der nogle her der har erfaringer de vil dele ud af.??

Mvh Kim   

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12931
Skrevet kl. 23:57

Hej

Jeg forstå ikke rigtigt din agumentation for at de skulle være lettere med en udenlandsk bank?

Hvad er det for behov du har, som du mener en dansk bank ikke kan varetage fornuftigt?

Tænk på hvilke besværligheder du vil kunne løbe ind i, hvis der f.eks opstår en tvist mellem dig og banken.

En anden mulighed kunne være at vælge en Dansk bank der har filialer i de lande du handler med.

Hilsen

Ravn

Fra Storkøbenhavn
Tilmeldt 20. Nov 06
Indlæg ialt: 126
Skrevet kl. 01:11
Jeg vil kun anbefale en udenlandsk bank hvis du ikke vil benytte Nordea eller Danske Bank.

Jeg har været turen igennem bl.a. Barclays og jeg troede tingene ville gå nogenlunde lige så smertefrit som herhjemme, men efter 9/11 har de vist alle fået pålagt øgede foranstaltninger, så der er MEGET papirarbejde. Derudover har jeg fra anden side hørt at de vist meget gerne vil have et personligt fremmøde - hvilket jeg dog slap for.

Selvom vi vist historisk har været en acceptabel kunde i vor Danske bank, så anbefalede de os faktisk at skifte til Nordea eller Danske Bank fordi de ville kunne servicere os væsentligt bedre i forhold til udlandet end vor nuværende.

Vi valgte dog at bibeholde den bank vi har i dag og tog i stedet det tunge læs med Barclays, MEN det kan ikke anbefales ej heller om du har flere folk på sagen som vi havde.

Fra Kolding
Tilmeldt 3. Dec 05
Indlæg ialt: 135
Skrevet kl. 21:05

Hej

En ven havde sagt til mig at det nok var nemmere for mig at få foden inden for hos de levrandøren hvis jeg havde en bankgaranti fra en kendt bank end fra en dansk provinsbank. Men jeg havde ikke lige overvejet de danske bankers udenlandske afdelinger. Den vil jeg lige gå videre med.

Mvh Kim

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 11:28
Spørg din egen bank om de har samarbejdspartnere i det pågældende land - en bank som de i forvejen har relationer til...

Lasse

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)