Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Problemer med teksten på mit website?

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 19:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg er netop blevet gjort opmærksom på, at noget af teksten på min hjemmeside tager sig mærkeligt ud (alle mulige mærkelige tegn), som gør den umulig at læse.

Jeg har været ude for det samme for nogle måneder siden, men når jeg tjekker på min computer eller andres i min omgangskreds, så er der ingen problemer?

Vil I være søde at tjekke forsideteksten og også gerne nogle af de andre tekster til højre på siden og give mig en tilbagemelding?

Det ville jeg sætte stor pris på, da det jo ville være ret forfærdeligt, hvis det rent faktisk er et større problem.

Tak for hjælpen.

Dbh

Thomas      www.tt-tekstforfatter.dk

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5907
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 19:41

Det er luften mellem dine enkelte tegn som er et problem (letter-spacing). Det kan løses i din CSS fil.

Med venlig hilsen
Casper Schneidereit

Fra Aalborg
Tilmeldt 18. May 09
Indlæg ialt: 493
Fra  ThomsenMedia Skrevet kl. 19:44

Hej Thomas

Jeg vil give Casper ret. Teksten er svær at læse da den er rimelig lille og sammenklemt.

Men udover det, kan jeg ikke se nogle "mærkelige" tegn.

Venlig hilsen

Per Thomsen

Fra København
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 1760
Fra  Buehøjgård Møbler Skrevet kl. 19:45

Hej Thomas

Jeg kan anbefale dig at bruge denne service: http://browsershots.org/http://www.tt-tekstforfatter.dk/
Med den vil du automatisk få screenshots fra en række systemer som din hjemmeside vil tage sig ud - det er ganske gratis.

Du skal dog vente lidt og gå ind på linket med jævne mellemrum, da det kan tage op til en time (og nogen gange lidt mere), førend den er færdig med at generere alle screenshots til dig fra alle de forskellige typer systemer og browser.

Men det er en rigtig god måde til at få en idé om hvordan siden tager sig ud i forskellige typer mere eller mindre sjældne browsere og operativ systemer, som dine brugere/kunder måtte have. 

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 19:45

Teksten ser fin ud her; http://dl.dropbox.com/u/622429/26-04-2010%2019-39-00.png
Dog synes jeg at nogle bogstaver står meget tæt sammen...

Prøv at bruge browsershots.org til en mere grundig test selv, den kan give dig et godt billede af siden på forskellige platforme :-)

Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 19:45

Tak, Casper.

Jeg har dog lige sendt eksemplet til din egen mail, da det ser meget anderledes ud end i dit eksempel?

Thomas

www.tt-tekstforfatter.dk

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 19:48

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 20:03

Det kan jeg se, og det ligner pis. Det skyldes at teksten er skrevet i et tegnsæt, men forsøger at blive vist i et andent (det ser korrekt ud i UTF-8, men forkert i ISO-8859-1). Din server fortæller mig det er skrevet i: ISO-8859-1 i din kode siger du det er UTF-8.... Hvor er dit websitet hosted?

Med venlig hilsen
Casper Schneidereit

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 20:12

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 20:17

Jeg er ikke klar over om det er muligt at indstille hos one.com desværre. Alternativt kan teksten skrives i ISO-8859-1, eller du kan benytte HTML tegn til dine specialtegn (æ,ø,å), som en midlertidlig løsning.

Med venlig hilsen
Casper Schneidereit

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)