Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

IP Telefoni

Side 3 ud af 3 (27 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 22:36
Hvor mange stjerner giver du? :

*  Skal være et fastnet nummer == gratis at viderestille et halvfjerdsnummer til - ja fastnet nummer (ja gratis hvis ikke til mobil)

Ja men det skal også være gratis at videre stille et halvfjerdsnummere videre TIL ip nummeret.

*  Skal være med gratis eller billig hardware telefon - gratis hos tellio max 2 nr per voip-gateway

Vil det sige du får en gratis hardware telefon med i abbonementet?

*  Skal fungere uafhængigt af min ISP. - Øøhh VIOP  (ip-telefoni) vil altid være afhænging af din udbyder med med mindre du har har    en redundant bredbåndsløsning med forskellige ISP''er - altså forstået på den måde at din telefoni er afhængig af internettet og dets oppetid. Du kan altid tage en viop-gateway med dig og tilslutte til et stik i væggen om det så er på hotellet el. andet sted er sådan set ligegyldigt. viop-gatway''en skal bare have mulighed for at kontakte din operatørs SIP-servere. - Så ja det krav opfylder Tellio som de fleste VIOP selskaber nu gør.

Cybercity''s VOIP løsning er afhængig af at du bruger deres hardware, og deres linie.

Udover det kunne jeg være intresseret i at høre om hvor man kan købe IP Telefoner henne? Hvis nu ikke jeg finder en udbyder der vil sælge begge dele?
Tilmeldt 6. Dec 06
Indlæg ialt: 357
Skrevet kl. 23:15
Ja men det skal også være gratis at videre stille et halvfjerdsnummere videre TIL ip nummeret.
-
Viderestiling er gratis "by default"

Vil det sige du får en gratis hardware telefon med i abbonementet? -
Nej, du plugger bare din gamle gode ananloge fastnet/callcenter telefon ind i stikket. Så du har ingen omkostninger til omstilling til VOIP telefoni.  Forskellen mellem en VIOP-gatway og en viop (ip)-telefon er at en gateway en selvstænding netværksenhed (ligesom hardware firewall, routere, switche, etc.) som konfigueres el. er prækonfiguret, mens en viop-telefon er ... en telefon med netværksstik. - plain simple forklaret.
Telefins viop-gateway'e kan maksimalt indholde 2 nummer per enhed.
I vores tilfælde har vi 14 nummer=7 VOIP-gateway's i server rummmet.

Cybercity's VOIP løsning er afhængig af at du bruger deres hardware, og deres linie. -  Ja det er korrekt, cybercity's VOIP løsning er tillknyttet deres Zyxel routere og skiller sig ud fra mange andre operatører ved at du kan ikke tage VOIP-gatwayen med i tasken på rejsen. 

Udover det kunne jeg være intresseret i at høre om hvor man kan købe IP Telefoner henne?
Hvis du virkelig vil "spilde" penge på en VOIP-telefon....

-
Se link: http://www.ip-phones.dk/group.asp?group=3⊂=3

http://dk.kelkoo.com/ctl/do/search?siteSearchQuery=ip-telefon&fromform=true&x=0&y=0

http://edbpriser.dk/Products/Listproducts.asp?ID=20&Sort=Wanted&Soegeord=voip%2Dtelefon

Det skulle gerne få dig godt afsted på vejen......  
Jeg håber du har fået svar på dine spørgsmål.

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 23:34
Ligenu har jeg kun ISDN telefoner, dem har jeg tilgengæld mange af. Desuden er der funktioner i SIP telefonerne som du ikke kan lave (ligeså smart) med en adapter. Kan man bruge ISDN på deres adapter?
Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 23:56
Jeg omformulerer mig lige ... jeg gik ud fra at det ligger mellem linierne at jeg selv kan finde ud af at søge på google men det var åbenbart ikke tydeligt nok.

Jeg vil gerne have _anbefalet_ nogle steder at handle IP Telefon.

Mikkel

Tilmeldt 6. Dec 06
Skrevet kl. 00:26
Ligenu har jeg kun ISDN telefoner, dem har jeg
tilgengæld mange af. Desuden er der funktioner i SIP telefonerne som du
ikke kan lave (ligeså smart) med en adapter. Kan man bruge ISDN på
deres adapter? 
-
Der er jeg nok dig svar skyldig - eftersom vi ikke bruger ISDN telefoner selv. og med hensyn til sip/voip terlefoner så er det korrekt at der findes nongle ekstra funktioner som du ikke har ved gammeldags/alm. telefoner. Meen det er jo som altid en strategisk vurdering om/hvis/hvordan.....
Evt. ring ind til tellio på telefon 70 80 70 25
og spørg den flinke support/kundeservice om dine ISDN-telefoner....
Du kan også faxe til dem på 46 92 21 20 alterantivt klik på denne link til deres kunde service: --> http://www.tellio.dk/kundeservice
Mht. sip-terlefoner ved jeg dog at cisco laver nogen meget gode telefoner av høj kvalitet... Kan dog ikke give dig en specifik model/nr...

Jeg omformulerer mig lige ...
.  -
Det er jeg nok ked af, at skulle skuffe dig men det kan jeg ikke hjælpe dig med da vi ikke har været ude med shopping vognen selv efter sip/viop-telefoner. Meen det må da være noget her på forumet som kan har...
Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 00:31
Whatever: Takker for rådene, jeg ser som du foreslår om jeg får noget respons på indkøb af SIP Tlf''er.
Tilmeldt 6. Dec 06
Skrevet kl. 00:33
Du er meget velkommen, jeg håber du kunne bruge lidt af det.
//Whatever

Side 3 ud af 3 (27 indlæg)