Er der nogen der ved om IP telefonien er kommet sig over manglen ved opkald til 112? Her tænker jeg på sporingen, hvis opkalderen mister bevidstheden eller lignende. Tidligere har ip-telefoner været umulige at spore, men spørgsmålet er om det stadig er tilfældet? |
IP Telefoni
Men hvis du så flytter den IP box du har dit nummer på går det galt... |
Hej Hvad med at kombinere det hele lidt.. Valg f.eks. tellio eller anden udbyder som telefonudbyder, og så brug easypabx.com, som omstillingsanlæg/telefonsystem easypabx.com har jeg kørt med i et halvt år, og det kører bare derud... og det er gratis |
Med venlig hilsen / Kind Regards
Tue Topholm - Luksusdyret.dk
Og hvordan vil voip udbyderen sammeholde min fysiske adresse med min ip adresse og dermed "få det til at gå galt"? Pointen er jo netop at det ikke skal være sådan, at du kan tage din telefon med dig. |
Kender dog ikke til hvordan 112's system slår et nummer op... Men vil gå ud fra når dit nummer er i bøgerne kan man osse finde den adresse du er oprettet med, så hvis du flytter din box fra Danmark til eks. Holland eller bare en anden by og ringer 112 står de på din hjemmeadresse... |
|
|
|
Telefin er noget værre l...rt! LaD VÆRE MED AT BRUGE DEM. Har ikke haft andet en problemer med dem, Telefonen vikrede ikke og når den gjorte det så var kvaliteten meget ringe. + ovveni dette var kunde "servicen" MEGET uhøflig og uproffesionel. Står tilbage med en ubrugeligt Zyxel fra dem som jeg ikke kan bruge til noget som helst. Jeg har også flere bekendtskaber/venner som har meget dårlig erfarenhed med telefin eller som jeg kalder dem...... telelort. ![]() |
* Bagudbetaling - Ja * Skal være et fastnet nummer == gratis at viderestille et halvfjerdsnummer til - ja fastnet nummer (ja gratis hvis ikke til mobil) * Skal være med gratis eller billig hardware telefon - gratis hos tellio max 2 nr per voip-gateway * Skal fungere uafhængigt af min ISP. - Øøhh VIOP (ip-telefoni) vil altid være afhænging af din udbyder med med mindre du har har en redundant bredbåndsløsning med forskellige ISP'er - altså forstået på den måde at din telefoni er afhængig af internettet og dets oppetid. Du kan altid tage en viop-gateway med dig og tilslutte til et stik i væggen om det så er på hotellet el. andet sted er sådan set ligegyldigt. viop-gatway'en skal bare have mulighed for at kontakte din operatørs SIP-servere. - Så ja det krav opfylder Tellio som de fleste VIOP selskaber nu gør. * Telefonsvarer / Viderestilling skal være en mulighed. - Ja gratis hos tellio og telefonsvarer lev. med integreret mail løsning. Som sagt er tellio en god løsning lydkvaliteten ligger ofte bedre til en alm. traditionel fastnet linie. Vi har 14 nummmer hos dem og det kører udmærket. |