Hejsa. Håber der er nogle der kender noget til camera herinde. ![]() Jeg har købt et Prof. lysbord hvor der kommer lys ind både fra bunden-siderne samt top. Som jeg skal bruge til bla. mit smykkedesign. Jeg skal nu også have fat i et camera med stor zoom evne...... Det skal virkelig kunne zoome hvert lille detalje ind i glas smykkerne. Som herefter står fuldstændig ren "pgaf. lysbord" Hvad skal jeg være opmærksom på ved køb af camera? Stor Macro har jeg fået oplyst!! men hvad / hvor meget er stor Makro.....det siger ikke mig så meget. Håber der er nogle Fotografer der evt. vil hjælpe mig lidt på vej. På forhånd tak. ![]() mvh. Vivi Bendixen www.bendixen-netgalleri.dk www.bendixen-vingalleri.dk |
Kan du anbefale et godt Camera.....På forhånd tak!
Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
- 1
Makro kommer an på hvilket objektiv du har på, ikke så meget hvilket kamerahus du bruger (med mindre du selvfølgelig køber et kamera med indbygget objektiv, men det vil jeg i hvert fald ikke anbefale) Hvis jeg skulle komme med en anbefaling, ville jeg kigge på et Canon Eos 400D, og så finde et godt makroobjektiv til det. Mvh. Mathias |
Arbejder med online salg og design.
Når det ikke er mere professionelt brug, end fotografering af dine produkter (no offence, men de fleste ordentlige kameraer er gode nok til det!), så ville jeg holde mig til et af de mindre dyrer SLR-kamera. Dertil skal du så have et objektiv, som du kan bruge til at zoome ind på smykkerne med. Dette følger tit med i de forskellige pakker, hvor du faktisk næsten får objektivet gratis. Hvis du skal ind virkelig og have detaljerne frem, så er det du skal have dig et makro objektiv, ELLER.. du kan køre det, at du køre med fx. 2 50mm objektiver, som ikke koster så meget.. Det er en lidt bøvlet metode, men den giver rigtig gode resultater, og koster ingenting, i forhold til et rigtigt makro objektiv. Helt præcist hvordan du gør, kan du læse i denne artikel. Vil ikke skrive alt det tekniske her, det må du læse deri, men kan da sige at det er noget med at vende det ene af de 2 50mm om.. Har selv tidligere brugt dette, og det er virkelig gode resultater man får ud af det, og du kan gå RIGTIG tæt på, hvis du fx bruger en omvendt 50mm, og et 200mm zoom.. |
Dato: 19-11-2006 16:39:03 Forfatter:vivi bendixen Hejsa. Håber der er nogle der kender noget til camera herinde. ![]() Jeg har købt et Prof. lysbord hvor der kommer lys ind både fra bunden-siderne samt top. Som jeg skal bruge til bla. mit smykkedesign. Jeg skal nu også have fat i et camera med stor zoom evne...... Det skal virkelig kunne zoome hvert lille detalje ind i glas smykkerne. Som herefter står fuldstændig ren 'pgaf. lysbord' Hvad skal jeg være opmærksom på ved køb af camera? Stor Macro har jeg fået oplyst!! men hvad / hvor meget er stor Makro.....det siger ikke mig så meget. Håber der er nogle Fotografer der evt. vil hjælpe mig lidt på vej. På forhånd tak. ![]() mvh. Vivi Bendixen www.bendixen-netgalleri.dk www.bendixen-vingalleri.dk vær opmærksom på at det camera du vælger skal kunne tage billeder ind til 7 cm fra smykkerne, og stadig være kniv skarpe, dette er meget vigtigt, da smykker generelt skal være close up pictures, ellers bliver billederne kornet, noget andet vigtigt er også at du husker at købe et stativ, da selv den stiveste arm ikke kan holdes 100% stille. PS. pas på med at kaste for mange penge ud i det, jeg har hørt fra nogle fotografer at smykker er noget af det sværeste at tage billeder af, da guld og diamanter hurtigt kan få en forkert tone. nogen påstår endda at der ikke kan tages gode smykke foto's uden et camera der koster mindst 100.000 kr. |
HejKan camera nedenfor ikke tage billeder tæt på og få alle detaljer med uden brug af makro??? Eller er det simpelhen nødvendig at skulle anskaffe sig makro også.??? Prisen for camera er 5180 kr på nettet er det prisen ? eller er der nogle der ved de findes billigere nogen steder. Eller er det måske bedre med et andet mærke og så få makro med. prisen skal gerne være omkring 5000 kr incl. alt. Det er vist svært, det her!!! ØH EOS 400D Med EOS 400D er hele verden din legeplads. 10,1 Megapixels af fremragende CMOS opløsning og Canons Integrated Cleaning System leverer EOS kendemærket af skarpe, rene optagelser, billede efter billede. |
Så vidt jeg kan se rundt omkring er 5180,- nok kun prisen for et 400D hus, og ikke inkl. et objektiv (med mindre du har fundet et virkelig godt tilbud) - det skal du nok lige undersøge inden du køber... Et standardobjektiv kan godt tage billeder tæt på, men hvis du vil have rigtig gode billeder, er et makroobjektiv absolut den bedste løsning! /Mathias |
Arbejder med online salg og design.
Det lyder som et helt iorden kamera (er lidt misundelig) - men jeg undrer mig over hvad du skal bruge lysbordet til? Det er jo et digitalkamera og derved bliver ens "lysbord" til ens computerskærm; og det er jo smart ![]() |
Grafisk design & produktudvikling: www.davidchristensen.dk
Mail nedenfor som jeg har modtaget kan jeg ikke finde, men vil godt lige svarer på mail. Jeg bliver faktisk lidt forvirret over spørglsmål pgaf. hvad har lysbord og computerskærm med hinanden at gøre.!!!! Lysbord er til at ligge smykkerne eller andre ting på når man tager billed så der ikke skal beskæres bagefter. det vil sige at ingen baggrund skal skæres væk.....fedt. Mvh. Vivi Bendixen Skrevet af: davidchristensen Emne:RE: Kan du anbefale et godt Camera.....På forhånd tak! Det lyder som et helt iorden kamera (er lidt misundelig) - men jeg undrer mig over hvad du skal bruge lysbordet til? Det er jo et digitalkamera og derved bliver ens "lysbord" til ens computerskærm; og det er jo smart |
Ah, så er jeg med - og, ja, dét er smart :) |
Grafisk design & produktudvikling: www.davidchristensen.dk
Hej Vivi Nu har jeg ikke lige orket at læse hele tråden, men helt ærligt så er jeg ikke sikker på at du behøver at investere i stort dyrt kamera og linse når du skal bruge billederne online. Jeg ville vælge et DSLR kamera der kan tage billeder i RAW. Og så brug 1 dag på at lære at arbejde med RAW billeder, for her kan du arbejde med eksponering, hvidbalance etc. Mht. zoom så kan du i stedet beskære billedet i photoshop. Det burde filerne være rigeligt store til selv med et 6mp DSLR. Så sparer du en masse penge og har større kontrol Bare min mening men jeg ved heller ikke overdrevet meget om fotografering |
Side 1 ud af 1 (10 indlæg)