Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Label på kosmetik

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Ringsted
Tilmeldt 13. Jan 08
Indlæg ialt: 162
Skrevet kl. 09:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg står i den lyksalige situation at jeg har fået et rigtig godt tilbud på import af skincare producter og mineralmakeup fra USA men har lidt svært ved at finde ud af de danske lovkrav til label osv.

Da det er et amerikansk produkt har jeg mulighed for at købe alverdens certifikater (raw material, bulk, Material Safty data sheet, mm.) med. Men da disse jo selvdsagt ikke er gratis er jeg i opstarten interesseret i at erhverve de nødvendige (i forhold til de danske lovkrav)

Kan en el anden hjælpe her?

 

Mind Freak.dk, Eksamensklar.dk, Shoppers Nation, 

Step it up - på facebook

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 09:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Det lyder som et meget mærkeligt og useriøst firma hvis du skal til at betale for Material Safty data sheet (også betegnet MSDS). 

Du skal som det første have undersøgt  er om produktet indholdstoffer må bruges i kosmetik i EU. Dette kan du naturligvis kun gøre hvis du får oplysninger om de nøjagtige indholdsstoffer samt deres koncentration i produktet fra producenten.  Du skal ikke regne med at finde disse oplysninger på de certifikater du kan købe.

Husk iøvrigt på at alle kosmetik skal anmeldes til miljøstyrelsen inden det markedsføres.

Du kan finde mere om kosmetik lovgivningen på Miljøstyrelsens hjemmeside.

 

Mvh

Ravn

Fra Ringsted
Tilmeldt 13. Jan 08
Indlæg ialt: 162
Skrevet kl. 09:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ravn

Grunden til dette skal findes i at der er tale om en private label ordning.

Jeg har nu været i kontakt med Miljøstyrelsen og har fået en guide til alle formkrav mm.

1000 tak for hjælpen ;O)

Mind Freak.dk, Eksamensklar.dk, Shoppers Nation, 

Step it up - på facebook

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)