Jeg har en række filer, som skal komprimeres og derefter sælges gennem en netbutik. Hvordan sikrer jeg mig bedst, at de komprimerede filer kan læses af såvel Mac som PC brugere?
Kan der genereres en zip fil som er kompatibel med begge platforme, eller skal jeg tilbyde en Zip til Pc og en .tar til mac?
Der er flere udpakningsprogrammer til Windows, som understøtter både .tar og .zip formatet.
Normalt vil jeg dog anbefale at tilbyde netop Zip til Windows og .tar til Mac.
Det vil være en dårlig idé at satse på, at brugerne vil installere et ekstra program for at kunne åbne downloadede filer.
Du kan eventuelt lave en kort tekst, som henviser Windows brugere uden mulighed for at udpakke zip-filer, til et gratis udpakningsprogram som f.eks. 7-zip.
Håber du kan bruge det. :)
OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management. Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23 Find mig på LinkedIn
Faktisk var ZIP formatet allerede understøttet i Windows Millennium Edition (ME). Windows ME fik dog (heldigvis) aldrig den store udbredelse.
ZIP formatet skulle angiveligt være understøttet fra Mac OS X. Men for nærmere detaljer om det vil jeg henvise til Mac brugere.
OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management. Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23 Find mig på LinkedIn