Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

kørepenge

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Sep 05
Indlæg ialt: 64
Skrevet kl. 18:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej.

Vi er et band som kører regnskab uden moms (kunstnerisk virksomhed). Jeg har et par spørgsmål som jeg skal bruge lidt hjælp til.

- Kørepenge kan vi jo kun trække fra, hvis vi køre over 24 km. Hvordan kan vi lave en ordning i bandet omkring udbetaling af kørepenge til den enkelte hvis vi har  jobs hvor vi køre inden for bygrænsen men frem og tilbage med udstyr?

eks: Vi spiller et job 10 km fra bopælen, men kører 45 km i alt. frem og tilbag emed udstyr.

jeg køre og skal hav epenge fra bandet for kørsel.

- En gang imellem tager vi i sommerhus med det formål at øve vores numre godt igennem og måske indspille en demo. Der lejer vi en bil, køber mad osv... Kan vi trække det fra som en udgift? (altså en slags bandtur).

Håber der er en der kan hjælpe.

Mvh Jimmy...

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:19
Dato: 17-11-2006 18:53:18
Forfatter:jimmy
- Kørepenge kan vi jo kun trække fra, hvis vi køre over 24 km.

Sikker på, at du ikke tænker på kørselsfradrag? Kørepenge og kørselsfradrag er to forskellige ting.

Kørepenge: Udbetaler virksomheden ud fra statens takst per km.
Kørselsfradrag: Et beløb du kan trække fra på selvangivelsen, afhængig af hvor langt du har kørt.

Kan ikke kombineres :)

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 00:26
Hvis I kører bandet som en virksomhed hvad I gør hvis I laver et regnskab m.v. som indsendes til Skat som en del af jeres selvangivelse kan I hver især beregne kørselsfradrag pr. km. efter statens takster, som går fra i jeres respektive overskudsandel. Dvs. du kan beregne dette fradrag som chauffør.

Vedr. bil og mad: Skattemyndighederne kan have en anden opfattelse men hvis I har mange jobs og iøvrigt kan godtgøre at sommerhusturen bliver brugt intensivt til formålet kan I fratrække udgifterne til bilen. Maden er mere tvivlsom men jeg ville ikke have nogle skrupler ved det.  

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)