Jeg er i den allerførste fase med planer om at starte en lille virksomhed, og har brug for en masse oplysninger. Jeg har fundet en leverandør i Tyskland, og vil importere varer derfra på en lille skala til at starte med, med henblik på at blive større med tiden. Jeg vil dog gerne rimeligt hurtigt igang.
1) Jeg kan forstå på debatter her på Amino at banklån er noget skidt :0) og at det er bedre at finde lån/penge andre steder: Hvilke muligheder er der (jeg kan ikke låne af familie eller venner), og/eller hvordan starter man med at finde solide investorer? 2) Hvordan kommer man igang med at finde lagerplads? Hvilke alternativer findes der for opbevaring for mindre firmaer - jeg er især interesseret i Københavnsområdet, med mindre der findes andre steder i Danmark som er nær en god distributør. 3) Hvilke(n) distributører kan I anbefale til små pakker (ca. på str. med skoæsker til gummistøvler, ca. 2 - 2.5 kg) 4) Jeg har fundet en leverandør i Tyskland: Hvad skal man vide mht. at importere fra Tyskland? Hvad med import fra Schweiz?
På forhånd rigtigt mange tak! /Susanne
|
Susanne_:Jeg er i den allerførste fase med planer om at starte en lille virksomhed, og har brug for en masse oplysninger.
Jeg har fundet en leverandør i Tyskland, og vil importere varer derfra på en lille skala til at starte med, med henblik på at blive større med tiden. Jeg vil dog gerne rimeligt hurtigt igang.
Hej Susanne
Velkommen til og rigtig god fornøjelse med at komme igang med din lille virksomhed.
Susanne_:1) Jeg kan forstå på debatter her på Amino at banklån er noget skidt :0) og at det er bedre at finde lån/penge andre steder: Hvilke muligheder er der (jeg kan ikke låne af familie eller venner), og/eller hvordan starter man med at finde solide investorer?
Banklån kan både være godt og skidt, hvis vi snakker et lån på et overskueligt beløb ser jeg ingen grund til ikke at tage en snak med banken.
Udgifterne ved at låne 10, 25 eller 50.000 kroner i banken er til at overskue og risikoen forholdsvis lille hvis alt fejler.
Jeg er ikke tilhænger af at have penge mellem venner og/eller familiemedlemmer. Det er noget skidt hvis det hele fejler og man måske ikke lige kan betale tilbage som planlagt.
Personligt er jeg opdraget med ikke at låne penge ud som man ikke kan tåle at miste.
Så kort sagt, hvis beløbet er overskueligt, start med at tage en snak med banken.
Susanne_:2) Hvordan kommer man igang med at finde lagerplads? Hvilke alternativer findes der for opbevaring for mindre firmaer - jeg er især interesseret i Københavnsområdet, med mindre der findes andre steder i Danmark som er nær en god distributør.
Alt efter hvad det er du skal sælge kan du overveje om dropshipping måske er en løsning for dig?
Så slipper du for selv at skulle håndtere varelager og forsendelser.
Hvis du selv vil have eget lager kan du f.eks. kigge på Oline og se om der måtte være et lagerlokale i en passende pris og størrelse i nærheden af dig.
Jeg tror at markedet går mere og mere imod brug af dropshipping for at minimere de faste omkostninger
Susanne_:3) Hvilke(n) distributører kan I anbefale til små pakker (ca. på str. med skoæsker til gummistøvler, ca. 2 - 2.5 kg)
Hvis du sælger gummistøvler er din målgruppe nok primært private kunder og der kommer du næppe udenom Post Danmark som den bedste (og dyreste)
Men hvis du vælger en dropshippingløsning vil du sandsynligvis også kunne få dig en god pris på forsendelser fra din leverandør der.
Susanne_:4) Jeg har fundet en leverandør i Tyskland: Hvad skal man vide mht. at importere fra Tyskland? Hvad med import fra Schweiz?
Her må jeg være dig delvist svar skyldig, vær dog blot opmærksom på at der sandsynligvis er forskellige regler for import af varer fra Tyskland og Schweiz, da sidstnævnte ikke er medlem af EU.
Men det er jeg ganske sikker på at andre kan hjælpe dig mere med!
Med venlig hilsen Anders Christensen