Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Helt ny iværksætter - kan I hjælpe?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Apr 10
Indlæg ialt: 78
Fra  Susanna Solgreen Skrevet kl. 11:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er i den allerførste fase med planer om at starte en lille virksomhed, og har brug for en masse oplysninger.

Jeg har fundet en leverandør i Tyskland, og vil importere varer derfra på en lille skala til at starte med, med henblik på at blive større med tiden. Jeg vil dog gerne rimeligt hurtigt igang.

1) Jeg kan forstå på debatter her på Amino at banklån er noget skidt :0) og at det er bedre at finde lån/penge andre steder: Hvilke muligheder er der (jeg kan ikke låne af familie eller venner), og/eller hvordan starter man med at finde solide investorer?

2) Hvordan kommer man igang med at finde lagerplads? Hvilke alternativer findes der for opbevaring for mindre firmaer - jeg er især interesseret i Københavnsområdet, med mindre der findes andre steder i Danmark som er nær en god distributør.

3) Hvilke(n) distributører kan I anbefale til små pakker (ca. på str. med skoæsker til gummistøvler, ca. 2 - 2.5 kg)

4) Jeg har fundet en leverandør i Tyskland: Hvad skal man vide mht. at importere fra Tyskland? Hvad med import fra Schweiz?

På forhånd rigtigt mange tak!

/Susanne

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 11:21

Susanne_:

Jeg er i den allerførste fase med planer om at starte en lille virksomhed, og har brug for en masse oplysninger.

Jeg har fundet en leverandør i Tyskland, og vil importere varer derfra på en lille skala til at starte med, med henblik på at blive større med tiden. Jeg vil dog gerne rimeligt hurtigt igang.

Hej Susanne

Velkommen til og rigtig god fornøjelse med at komme igang med din lille virksomhed.

Susanne_:

1) Jeg kan forstå på debatter her på Amino at banklån er noget skidt :0) og at det er bedre at finde lån/penge andre steder: Hvilke muligheder er der (jeg kan ikke låne af familie eller venner), og/eller hvordan starter man med at finde solide investorer?

Banklån kan både være godt og skidt, hvis vi snakker et lån på et overskueligt beløb ser jeg ingen grund til ikke at tage en snak med banken.

Udgifterne ved at låne 10, 25 eller 50.000 kroner i banken er til at overskue og risikoen forholdsvis lille hvis alt fejler.

Jeg er ikke tilhænger af at have penge mellem venner og/eller familiemedlemmer. Det er noget skidt hvis det hele fejler og man måske ikke lige kan betale tilbage som planlagt.

Personligt er jeg opdraget med ikke at låne penge ud som man ikke kan tåle at miste.

Så kort sagt, hvis beløbet er overskueligt, start med at tage en snak med banken.

Susanne_:

2) Hvordan kommer man igang med at finde lagerplads? Hvilke alternativer findes der for opbevaring for mindre firmaer - jeg er især interesseret i Københavnsområdet, med mindre der findes andre steder i Danmark som er nær en god distributør.

Alt efter hvad det er du skal sælge kan du overveje om dropshipping måske er en løsning for dig?

Så slipper du for selv at skulle håndtere varelager og forsendelser.

Hvis du selv vil have eget lager kan du f.eks. kigge på Oline og se om der måtte være et lagerlokale i en passende pris og størrelse i nærheden af dig. 

Jeg tror at markedet går mere og mere imod brug af dropshipping for at minimere de faste omkostninger Smile

Susanne_:

3) Hvilke(n) distributører kan I anbefale til små pakker (ca. på str. med skoæsker til gummistøvler, ca. 2 - 2.5 kg)

Hvis du sælger gummistøvler er din målgruppe nok primært private kunder og der kommer du næppe udenom Post Danmark som den bedste (og dyreste)

Men hvis du vælger en dropshippingløsning vil du sandsynligvis også kunne få dig en god pris på forsendelser fra din leverandør der.

Susanne_:

4) Jeg har fundet en leverandør i Tyskland: Hvad skal man vide mht. at importere fra Tyskland? Hvad med import fra Schweiz?

Her må jeg være dig delvist svar skyldig, vær dog blot opmærksom på at der sandsynligvis er forskellige regler for import af varer fra Tyskland og Schweiz, da sidstnævnte ikke er medlem af EU.

Men det er jeg ganske sikker på at andre kan hjælpe dig mere med!

Med venlig hilsen Anders Christensen

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra København
Tilmeldt 23. Oct 08
Indlæg ialt: 1165
Fra  Ildsjæl v/ Tommy Krabbe Skrevet kl. 11:24

Hej Susanne,

Og velkommen til Amino - sagt fra en (super glad) bruger til en anden.

Jeg har ikke forstand på de ting, du spørger om, så der vil jeg lade være med at kloge i det. Men jeg vil lige give dig det råd at lave specifikke overskrifter i forhold til dine spørgsmål. Som du kan se er der mange gode debatter, råd og vejledning hver dag, hvilket også kan gøre det lidt uoverskueligt.

Så hvis du vil være sikker på, at de rette kan hjælpe dig, så skriv en dit spørgsmål i debatoverskriften. Hvis du har flere spørgsmål, kan du således bare oprette flere tråde.

Håber, at du får nogle gode svar  - det plejer man at få på Amino.

Og endnu engang velkommen i blandt os. Her er rart at være :-)

Bedste hilsener

Tommy

Hej med dig :-)

Tilmeldt 11. Apr 10
Fra  Susanna Solgreen Skrevet kl. 11:40

@ Anders: Tak for svar, dropshipping er ikke muligt, jeg har spurgt leverandøren, men de har i øjeblikket ikke et distributionsnet. Og ja, det er private kunder der ville være hovedkunderne.

Mange tak igen,

Susanne

Tilmeldt 11. Apr 10
Fra  Susanna Solgreen Skrevet kl. 11:41

@Tommy K: Tak for rådet, jeg vil prøve at dele min mail op i flere små, og sende den ud igen.

Mange hilsener,

Susanne

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 11:44

Susanne_:

@ Anders: Tak for svar, dropshipping er ikke muligt, jeg har spurgt leverandøren, men de har i øjeblikket ikke et distributionsnet. Og ja, det er private kunder der ville være hovedkunderne.

Mange tak igen,

Susanne

Derfor kan du jo sagtens have dit eget lager liggende hos nogen der sender det ud for dig så du ikke selv skal stå for det.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 11. Apr 10
Fra  Susanna Solgreen Skrevet kl. 11:49

Anders Christensen:

Derfor kan du jo sagtens have dit eget lager liggende hos nogen der sender det ud for dig så du ikke selv skal stå for det.

Ja, det var det jeg håbede at finde mere information om - hvor starter jeg med at finde ud af sådan nogle løsninger?

Fra København
Tilmeldt 23. Oct 08
Indlæg ialt: 1165
Fra  Ildsjæl v/ Tommy Krabbe Skrevet kl. 13:16

Susanne_:
Ja, det var det jeg håbede at finde mere information om - hvor starter jeg med at finde ud af sådan nogle løsninger?

Jamen, så KAN jeg måske hjælpe med noget alligevel :-)

Jeg har netop indgået en god aftale med Rasmus, som er aktiv herinde som "parti-salg.dk". De kan sikkert også tilbyde dig en god løsning. (Vores aftale går ud på, at de opbevarer og udsender min kommende bog, når der er nogen, der er så fornuftige at købe den) :-)

Pøj pøj med det

Tommy

Hej med dig :-)

Fra Odense
Tilmeldt 17. Jun 07
Indlæg ialt: 280
Skrevet kl. 14:32

Hej Susanne,

Jeg har selv en del erfaring med de lande du nævner - og kan derfor muligvis hjælpe dig lidt.

Det gælder jo om at gøre det så let for dig som muligt, så de andres forslag om dropshipping lyder fornuftigt.

Og så skal du se, om du ikke kan gøre livet lettere for dig selv, med en god handelsaftale med leverandøren. Her tænker jeg specielt på:

• Høj kredit.
  • Super kort leveringstid (hvis de ikke vil sende direkte til dine kunder)
  • Kør med 0-lager strategi (minimal pengebinding og presser din logistik og forretningsgange til at være super fleksible)

Jeg har selv omsat for mange millioner på nettet, uden nogensinde at have et større lager, end jeg kunne tåle at tabe.

Kontakt mig gerne PM for nærmere info.

Køb dit juletræ på nettet, leveret til døren og afhentet efter jul...

Tilmeldt 11. Apr 10
Fra  Susanna Solgreen Skrevet kl. 14:57

Hej Martin,

0-lager strategi lyder spændende, kan du fortælle mere om det? Jeg har lige prøvet at Google emnet, men får ikke nogle relevante resultater.

På forhånd rigtig mange tak!

Susanne

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)