Hej dygtige Aminoer :-) Jeg kunne godt tænke mig at overføre en kommasepareret fil (.csv) til enten et ark i excel eller et skema i Word (skal bruges i Word, men kan altid overføre fra excel til Word) Når jeg åbner den kommaseparerede fil, så havner alle data i kolonne A, f.eks. i stil med "tekst1, tekst2, tekst3" Jeg vil gerne have dataene "mellem kommaerne" til at havne i hver sin kolonne. Kan man det? Jeg har desværre ikke mulighed for at lave andet en csc filer med pågældende program, så det er altså udgangspunktet. |
Kommesepareret fil (.csv) åbnes i Excel Word??
Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
- 1
Du kan ikke gøre det ved at stille dig på filen og klikke på Åbn med Excel, det skal være via bagvejen. Mange hilsner |
En anden måde at gøre det på er at... Marker kolonne "A" - tryk i toppen på "A" - så vælg: Data -> Tekster til kolonner... Så kommer en dialog op hvor du kan vælge seperator osv. Håber det hjælper ellers skriv til mig - er online lidt endnu... |
Hej Anette. Jeg kunne ikke få din metode til at virke, men tak alligevel. Tak for hjælpen Henrik. Det virkede :-) |
Jeg siger også tak for hjælpen til Henrik! Jeg havde samme problem, med et dokument, som jeg ikke havde fået gjort mere ved... |
Side 1 ud af 1 (5 indlæg)