Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gode råd til ny foredragsholder?

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 22. Jul 08
Indlæg ialt: 241
Skrevet kl. 19:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Rune.

Dejlig positivt at læse dine indlæg :)

Jeg holder selv foredrag omkring strategiudvikling - og implementering, samt definering af fokusområder for realisering.

Det er altid med en vis portion sommerfugle at stå alene overfor en samling forventningsfulde iværksættere/virksomhedsejere, så jeg tager gerne lige en dyb vejrtrækning inden jeg begynder at tale. Og sjovt nok, så bruger jeg præcis samme tre momenter som du nævner; Hvem du er + hvad er indhold - Indhold - Opfølgning.

Om man skal være selvfed eller ej, afhænger nok af ens person, men det er nok væsentligt at man kan gøre foredraget farverigt, og vigtigt at trække referencer/erfaringer med ind.

Hilsen Thor

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:39

Foredrag er et fagområde for sig selv og der er en masse faktore man skal være opmærksom på, derfor er det en rigtig god ide at læse bøger om emnet og skrue forventningerne ned de første par gange man afholder et foredrag.

Og så vil jeg lige gøre opmærksom på at dårlige foredragsholdere glemmer at 80% af kommunikationen er non-verbalt sprog. Dvs. ord har kun 20% betydning !

Dette betyder at du skal være levende og inspirende ved bruge af dit bevidste kropssprog.

Det er ikke det du siger der betyder mest men hvordan du opleves, der afgøre om det du sagde var interessant eller ej Tongue Tied

Held og lykke.

Fra Aarhus
Tilmeldt 15. Aug 08
Indlæg ialt: 557
Skrevet kl. 22:03
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Side 2 ud af 2 (13 indlæg)