Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

duplicate content med flere artikler?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Apr 10
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 18:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey igen..

Et lille duplicate spørgsmål mere.. Jeg har en masse artikler jeg gerne vil publicere på en masse blogs som amino blog osv.. lad os sige jeg vil publicere dem ti steder. Skal jeg så lave nofollow på alle links ind til min side så den ikke rammes og ses ned på da der er 9 artikler magen til på andre domæner?

eller hvordan gør jeg det korrekt?

Fra København
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 1760
Fra  Buehøjgård Møbler Skrevet kl. 18:57

jalocinz:

Hey igen..

Et lille duplicate spørgsmål mere.. Jeg har en masse artikler jeg gerne vil publicere på en masse blogs som amino blog osv.. lad os sige jeg vil publicere dem ti steder. Skal jeg så lave nofollow på alle links ind til min side så den ikke rammes og ses ned på da der er 9 artikler magen til på andre domæner?

eller hvordan gør jeg det korrekt?

Du skal lade være med at publicere den 10 forskellige steder, medmindre du omskriver den hver gang så teksten er helt unik. Alternativt kan du skrive en teaser hvert sted og linke til hele artiklen på din egen side.

Fra København
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 1760
Fra  Buehøjgård Møbler Skrevet kl. 18:57
Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 20:05

Jeg går ud fra at du vil publisere dem for at folk kan læse dem på de respektive sites, og ikke nødvendigvis for at få alle 10 artikler indekseret.

Optimalt:

1. Omskriv artiklen i 10 unikke versioner
  2. Link tilbage til originalartiklen fra alle kopierne

OK:

1. Omskriv artiklen i 2 unikke versioner
  2. Brug den ene som originalartikel som SKAL indekseres
  3. Brug den anden til kopierne og lad dem linke tilbage til originalen

Fordi din originalartikel er unik, og du linker tilbage til den fra kopierne er du sikker på at få den rigtige artikel indekseret på det rigtige site.  Herudover behøver du ikke frygte at en eller flere af kopierne ikke indekseres pga. af DC. Der er ingen "straf" forbundet med det, og det er naturligt nok at søgemaskinerne ikke ønsker dem alle indekseret.

Mvh Jesper Jørgensen

Tilmeldt 13. Apr 10
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 20:25

Tak for jeres svar :)

Jesper: Ja det er for at folk skal kunne læse dem på de respektive sites, og er lidt ligeglad med om de bliver indekseret..

Men hvis jeg gør som du siger og har en unik artikel på mit domæne, så kan jeg have ligeså mange af version 2 ude og "flyve" på andre domæner uden det er duplicate content. Jeg vil altså kun blive straffet hvis der er ti artikler ude og den samme på mit domæne.?

Jeg vil altså ikke blive straffet hvis der er 10 versioner af en artikkel som pege ind på mit domæne når den samme version ikke er at finde på mit site? :)

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 20:34

Der er stadig ikke tale om en "straf". Men har du 11 url'er med det samme indhold, så er der kun ca 9% sandsynlighed for at det tilfældigvis er den på dit eget site som Google vælger at indeksere. Dit mål er at være 99% sikker på at artiklen på dit eget site bliver indekseret. Om 0, 1 eller 10 af de andre artikler bliver indekseret er knap så vigtigt. Og ja, gør du som beskrevet er du 99% sikker på at din egen artikel indekseres.

Backlinks er dog altid velkomne, og kan du få backlinks fra 10 artikler som alle tilmed er indekseret, så kan det ikke blive bedre. Derfor er det værd at få så mange som muligt indekseret.

Mvh Jesper

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)