Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fakturerings firma

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Feb 06
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 10:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Vi er to personer der hver arbejder som konsulenter for et offentligt firma. Da det ligner ansættelsesforhold har de foreslået vi slår os sammen. Da jeg ikke har lyst til at lægge en masse penge til ApS og det besvær der er i det vil jeg høre om der ikke findes eksisterende firmaer der kan fakturere for en.

Dvs. jeg beder firma X om at fakturere firma O på vegne af mig. Når firma O så har overført penge så fakturerer jeg blot firma O fra mit enkeltmands/udlandske firma og får pengene den vej igennem. Firma O får så et fast honorar for ydelsen.

Anyone?

Fra Valby
Tilmeldt 15. Mar 06
Indlæg ialt: 145
Skrevet kl. 11:31
Jeg kunne umiddelbart forestille mig at det kunne skabe skattemæssige problemer for firma X - specielt hvis du

fakturerer fra et udenlandsk selskab, og indtægten skattemæssigt bliver flyttet fra firma X og til et udenlandsk selskab

der ikke er skattepligtigt i Danmark.

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 23:17
Hvis det ligner et ansættelsesforhold , og må betragtes som sådan er det fuldstændig ligegyldigt om der laves viderefakturering. Den sikre og bedste løsning er at undlade at gå uden om den varme grød. Dvs. at lave aftalerne og jobindholdet på en sådan måde at man fjerner sig mest muligt fra lønmodtager-begrebet. Det er så i sagens natur vanskeligt hvis I arbejder for en og samme hvervgiver men det afhænger af en vurdering af hvem der har den økonomiske risiko, instruktionsbeføjelser og en masse andre faktorer.

Hvis arbejdet udføres her i landet og aktiviteten derved kan siges at have fast driftssted her ligger beskatningsretten i Danmark uanset hvor virksomheden/selskabet er registreret. Det samme gør sig gældende hvis der er tale om et ansættelsesforhold. Beskatningen ligger i arbejdslandet.

Herudover er jeg enig med Thomas. Det lyder som noget klamp.  

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)