Inden jeg beskriver mit problem, vil jeg kort skitsere situationen:
Jeg har et aps-selskab sammen med to kammerater, hvor vi driver en internetportal. Det er ikke vores primære erhverv, jeg arbejder ved siden af som almindelig lønmodtager.
Jeg er nu blevet tilbudt en lejlighed (til privat bolig), som dog kun udlejes som erhvervslejemål, hvorfor der skal påhæftes et CVR.-nummer på lejekontrakten. Jeg søger nu en måde at gøre dette på, hvor virksomheden bliver mindst muligt påvirket. Allerhelst ville jeg at jeg selv kunne betale depositum og husleje, men jeg er ikke sikker på juraen i dette.
Da det er en internetportal vi driver, foregår meget af det arbejde jeg laver med virksomheden fra privaten, så der skulle ikke være problemer den vej rundt. Mit spørgsmål er nu hvordan jeg kan lave lejekontrakten, så virksomheden bliver mindst muligt påvirket af dette.
Jeg har undersøgt det flere steder, og været i kontakt med flere forskellige revisorer omkring det, men det virker til at der ikke er nogen der har et entydigt svar, så jeg er meget lydhør overfor hvad folk herinde måtte mene, og eventuelt have af praktisk erfaring på området.
Jeg håber nogle kan være behjælpelige med dette, så jeg kan få underskrevet lejekontrakten og rykke ind i drømmeboligen :-).