Jeg vil gerne sælge bøger online og har lige et par spørgsmål. Jeg har fundet bøger i Japan, som jeg gerne vil sælge her i Danmark via nettet. Jeg vil starte som en hobby virksomhed, hvilket jo gør at jeg ikke skal have CVR nummer og jeg ikke behøver at pålægge moms på bøgerne, ikke? Men jeg skal vel betale told, når det er udenfor EU? Hvordan regner jeg ud hvor meget told jeg skal betale på produkterne? Jeg vil gerne benytte PayPal som betalingsmulighed. Hvad er jeres erfaringer der? Jeg har købt domaine, og vil så bruge min blog hos wordpress som salgsplatform. Er det overhovedet muligt? :) Lige nu er det bare en idé jeg har, at det ville være en nem måde at komme op at køre på. Er der andre ting jeg skal være opmærksom på når produkterne er fra Japan? Jeg håber, at I kan hjælpe mig mvh Charlotte |
Kender ikke noget til told - men er næsten sikke rpå at du skal betale told.
Hvis du omsætter for mere end 20.000,- (tror jeg beløbet er - se skat.dk) - skal du afregne moms.
Paypal er helt fint at bruge til betaling. Men her kan du ikke handle med dankort.
Wordpress er konge CMS og blog. Der findes også et shop modul. Det er nemt nok at sætte op hvis man er nørd - ellers er det noget mere bøvlet.
Men held og lykke med projektet!