Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan kommer jeg igang med at sælge japanske bøger i Danmark?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 12. Apr 10
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 22:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil gerne sælge bøger online og har lige et par spørgsmål.

Jeg har fundet bøger i Japan, som jeg gerne vil sælge her i Danmark via nettet. Jeg vil starte som en hobby virksomhed, hvilket jo gør at jeg ikke skal have CVR nummer og jeg ikke behøver at pålægge moms på bøgerne, ikke? Men jeg skal vel betale told, når det er udenfor EU? Hvordan regner jeg ud hvor meget told jeg skal betale på produkterne?

Jeg vil gerne benytte PayPal som betalingsmulighed. Hvad er jeres erfaringer der?

Jeg har købt domaine, og vil så bruge min blog hos wordpress som salgsplatform. Er det overhovedet muligt? :) Lige nu er det bare en idé jeg har, at det ville være en nem måde at komme op at køre på.

Er der andre ting jeg skal være opmærksom på når produkterne er fra Japan?

Jeg håber, at I kan hjælpe mig

mvh Charlotte

Fra Helsingør
Tilmeldt 23. Nov 06
Indlæg ialt: 992
Fra  Hvorfor kan man ikke slette sin virksomhed fra Indeks? Skrevet kl. 22:19

Kender ikke noget til told - men er næsten sikke rpå at du skal betale told.

Hvis du omsætter for mere end 20.000,- (tror jeg beløbet er - se skat.dk) - skal du afregne moms.

Paypal er helt fint at bruge til betaling. Men her kan du ikke handle med dankort.

Wordpress er konge CMS og blog. Der findes også et shop modul. Det er nemt nok at sætte op hvis man er nørd - ellers er det noget mere bøvlet.

Men held og lykke med projektet!

Fra 9830 Tårs
Tilmeldt 6. Feb 08
Indlæg ialt: 197
Skrevet kl. 22:21

Det lyder interessant. Er der ret mange der kan læse japansk i Danmark.

Ring til Skat, så skal de nok fortælle om der er told på bøger fra Japan. så vidt jeg ved skal du cvr-registreres når du vil importere til vidresalg og der skal også moms på beløbet ved import!

Jeg har lige startet en special boghandel som jeg har laver på wordpress med e-commerce: www.2verdenskrig-boghandel.dk

Skrold antikvariat Antikvariske & brugte bøger, Militær- og krigshistorie samt historie generelt.

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1318
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 22:37

Du skal importørregistreres for at kunne importere til videresalg, og dermed skal du også have et CVR-nummer.

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 2585
Fra  . Skrevet kl. 22:41

Paypal virker fint, men mange danskere er ikke vant til at bruge det.

Har lavet et par shops selv med det og det virker fint, men forvent en vis % som ikke går videre med et køb.
Men det er en god start, senere kan man jo udvide med dankort osv.

Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.

Tilmeldt 15. Feb 09
Indlæg ialt: 129
Skrevet kl. 23:29

Du skal Altid betale told og moms af import af varer indført udenfor EU, det er lige gyldigt om du omsætter for 1 kr eller om det er til helt eget privat forbrug, så skal der altid betales moms og told.

Du skal osse altid afregne moms. Det Peter tænker på er hvornår man skal moms registreres.

Så Charlotte, påregn at lægge moms på dine varer ellers vil du tabe penge, tolden er ikke dyr på tegneserie..
Vil løst anslå den til omkring 3-5% i told afgift

Overvej onlinesalg.dk hvis du ikke har en butiksløsning, den startede jeg selv med for ca. 10-12 år siden lign..

Sørg for at blive momsregistreret så du har et "VATnr" = CVRnr.
Når du handler derovre så det fragt firma der levere varen til dig i DK, udregner somregel både moms og told for dig, så det er ikke så besværligt at kaste sig ud i det..

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:33

@Peter Lauge

Så vidt jeg ved, så er grænsen på 50.000 kroner over en 12 måneder lang periode.

:)

Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 2585
Fra  . Skrevet kl. 00:22

Yusuf:

@Peter Lauge

Så vidt jeg ved, så er grænsen på 50.000 kroner over en 12 måneder lang periode.

:)

Det er den også, men i denne sammenhæng skal hun registeres pågrund af importør reg.

Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.

Fra Donguan, Guangdong, P.R. China
Tilmeldt 14. Sep 09
Indlæg ialt: 213
Skrevet kl. 05:38
Fra Donguan, Guangdong, P.R. China
Tilmeldt 14. Sep 09
Indlæg ialt: 213
Skrevet kl. 05:43

BTW, Lasse.

Sobbing Elephant! Det er det fedeste firmanavn jeg nogensinde har hoert!

Mvh.
Kasper

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)