Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad er normen med billeder af offentlige personer?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Jun 09
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 11:07
Hvor mange stjerner giver du? :

var lidt i tvivl om hvor denne skulle postes så håber at have ramt rigtigt Smile

Ved godt at der på mange billeder er ophavsret, eller hvad det hedder, men er der nogen måde man som nybegynder inden for nyheds sektionen kan få fat i billeder?

Sagen er den at jeg er ved at lave et nyhedssite, (blognyheder) men nyheder bliver hurtigt kedelige at se på uden billeder, så hvad er normen? og hvordan ville i gribe det an, skrive ud til samtlige blogs om de har et billede eller to de gerne vil have bliver brugt eller er der andre måder at få fat i billeder på?

Og nej gider ikke stjæle nogle billeder, hvis der var nogen der sad med den tanke Big Smile

De billeder er kun tænkt til opstarten da jeg på sigt vil komme til at have mit eget billedarkiv.

Mvh

Martin

Fra Sjælland
Tilmeldt 3. Oct 08
Indlæg ialt: 1462
Skrevet kl. 13:25

Du kan supplerer dine nyheder med billeder fra f.eks. istockphoto og Gettyimage, eller du kan søge freelance-fotografer her: Freelancenøglen. Huske kildeanvisninger.

Der findes osse en masse danse forums på nettet med amatørfotografer som gør sig i nyheds-realteret billeder. Google is your friend, som man siger. :)

Mvh. Rune.

Tilføj mig på Twitter

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 13:31

Fotostart.dk er din ven..

Fra Bredsten
Tilmeldt 3. Dec 09
Indlæg ialt: 989
Fra  FlexPOS Aps Skrevet kl. 13:44

politikkens hus har en foto tjæneste som du vist kan købe dig adgang til, kan bare ikke huske hvad den hedde :)

Fra Valby
Tilmeldt 2. Jan 07
Indlæg ialt: 390
Fra  Workflow Skrevet kl. 19:54

Politikens billedarkiv/fototjeneste: Polfoto.dk

Fra Taastrup
Tilmeldt 2. May 05
Indlæg ialt: 269
Fra  C S Data Skrevet kl. 20:09

Hej Martin

Det kommer meget an på, hvilke billeder du skal bruge - men her er nogle tips. Kendte personer, virksomheder m.m. har ofte en pressesektion på deres hjemmesider. Der kan du tit finde fine billeder til redaktionelt brug (nyheder f.eks.).

Der er en del gratis fotos at hente på sxc.hu -  hold øje med licenserne for de billeder du henter, i nogle tilfælde kræves der yderligere tilladelse, men der er mange billeder du frit kan bruge på en blog, eksempelvis.

Du kan evt. også se, om du opfylder reglerne for at bruge billeder fra foto-arkiv.dk.

Til sidst kan du jo kigge efter gratis fotografier andre steder - jeg har selv lidt liggende i min (forsømte) billedbutik: Gratis fotografier.

Som en anden også skriver: Husk kildeangivelse.

God fornøjelse.

Leg og hobby til store drenge og piger hos Onkel Carsten, hvor du bl.a. kan købe HAMA miniperler

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)