Hej aminoer Jeg har en webshop som pt. er 900 pixel i bredden. Jeg kunne dog godt tænke mig en bredere shop da det ville give flere muligheder design og opsætnings mæssigt. Hvad er godt/dårligt ? Hvad skal man tage højde for? |
Hvilken butiks bredde i pix. er bedst ?
Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
- 1
Med venlig hilsen Carsten
Men hold dig til max 1000 pix! hvis det skal værer ordenligt for de fæeste.. |
Ifølge http://www.w3schools.com/browsers/browsers_stats.asp så er det stadig omkring 17%. Ved godt at statistik kan være misvisende.. både i forhold til geografisk placering, målgruppe osv... men, hvis nu 17% af dine potientielle kunder bruger 800*600, så ville det i mine øjne være dumt at gøre deres oplevelse dårligere. (Med mindre man selvfølgelig kan gøre salget større ved de resterende 83%) Bare lidt at tænke over. |
www.onlinebooq.dk - Billigt og brugervenligt booking system. Lad dine kunder selv bestille tid - døgnet rundt.
Men da han har siden i 900px gør det jo ikke det helt store at gør den lidt mere bred... Men ja det er skide provokerene at sidde og scroole både den ene og anden vej... |
|
www.onlinebooq.dk - Billigt og brugervenligt booking system. Lad dine kunder selv bestille tid - døgnet rundt.
Husk at tage din målgruppe ind i betragtning. Hvis du fx sælger til den gennemsnitlige husmor så er procentdelen af 800x600 måske væsentligt højere end de 17% hvorimod at hvis du fx handler B2B inden for it-branchen så er der vel stort set ingen. Du skal måske også tage i betragtning at bare fordi man kan lave den bredere end 1000px så er det ikke nødvendigvis en god ide da det måske gør siden mere uoverskuelig og mindre læsbar (og sikkert en række andre gode grunde). Jeg vil faktisk argumentere for at du skal have en god grund til at gå ud over de 900px du allerede har. Husk på at du har set den side 1000 gange før, men hvis du måske har mange nye brugere er det måske ikke en god ide... modsat hvis der er mange som er jævnlige brugere, så er det måske en rigtig god ide... Det var mine 2 cent... |
Side 1 ud af 1 (6 indlæg)