Hej Amino'er
Jeg har et hjemmeside projekt jeg vil have startet op. Jeg ved dog ikke helt hvordan jeg helt vil have det registreret, men kunne tænke mig jeg blot registerer det som et enkeltmandsvirksomhed. Dog er der den twist at jeg nok, er på a-kasse på det gældende tidspunkt jeg starter op. Kan det lade sig gøre eller, skal jeg framelde mig a-kassen hvis jeg selv starter et projekt op (som jo nok ikke kommer til at give overskud i godt stykke tid i starten). ? På forhånd tak. Mvh. Anders |
Hej Anders
Du må gerne have dit eget som bibeskæftigelse ved siden af a-kassen og jobsøgningen. De skal bare give deres accept på det. Du skal blot underskrive en form for kontrakt på, at det kun er bibeskæftigelse og at det er noget du vil kunne, have/arbejde med UDOVER et fuldtidsarbejde. Og så skal du oplyse om, hvor meget tid du påregner at bruge i virksomheden uanset om det kommer til at give overskud eller ej. Og når du så arbejder på dit projekt/i din virksomhed, skal du skrive timer på din dagpengeseddel, så bliver du trukket for det antal timer - uanset om det giver overskud/løn til dig eller ej. De er ligeglad med om det giver penge eller ej og skal vide om du bruger timer på fakturering, rengøring, maileri you name it!
:-) Dorthe