Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er dette ikke et problem?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Herning
Tilmeldt 17. Jun 07
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 14:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Når jeg søger "site:www.maerkeure.dk" på google kommer der en del sider der har samme titel og description som min forside, og når jeg klikker på dem kommer jeg enten til en "tip en ven" side eller en indkøbskurv side, er dette ikke et problem?

Jeg tænker på om dette ikke er dublicate content, hvis det er det, hvordan kan jeg så løse problemmet?

Mvh Thomas 

Arbejder på at iværksætter drømmen bliver til virkelighed..

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 15:03

Jo - det er ikke hensigtsmæssigt. Men éns sidetitler er ikke duplicate content.

Løs det ved at blokere for indeksering i enten robots.txt  eller med et "noindex" i headeren. Du skal nok have din leverandør til at fikse det, kunne jeg forestille mig.

Fra Havdrup
Tilmeldt 8. Aug 08
Indlæg ialt: 1305
Fra  Blücher Media Skrevet kl. 09:27

Mærkeure.dk:

Hej

Når jeg søger "site:www.maerkeure.dk" på google kommer der en del sider der har samme titel og description som min forside, og når jeg klikker på dem kommer jeg enten til en "tip en ven" side eller en indkøbskurv side, er dette ikke et problem?

Jeg tænker på om dette ikke er dublicate content, hvis det er det, hvordan kan jeg så løse problemmet?

Mvh Thomas 

Så længe at teksten på hver side ikke er ens, er der ikke tale om dublicate content - så nej, det er ikke dublicate content. At have samme title og description på flere undersider er dog problematisk, du kan være helt sikker på at det er noget som google "tænker over" når den crawler din hjemmeside.

Måske har du allerede muligheden for at lave unikke metatags for hver enkel side - ellers kan du prøve at sørge for at få det. Sidste mulighed er som Thomas er inde på helt at lukke af for undersider med samme meta tags - dette er dog sjældent den optimale løsning, da google så slet ikke vil tage disse undersider med i sit index.

Tilmeldt 19. Apr 06
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 14:37

Emil Blücher:
Sidste mulighed er som Thomas er inde på helt at lukke af for undersider med samme meta tags - dette er dog sjældent den optimale løsning, da google så slet ikke vil tage disse undersider med i sit index.

Emil: Kan du ikke lige forklare så, hvad der er godt ved, at Google indekserer f.eks. indkøbskurven? Det trick kender jeg nemlig ikke?

Fra Havdrup
Tilmeldt 8. Aug 08
Fra  Blücher Media Skrevet kl. 14:50

Thomas Rosenstand:

Emil Blücher:
Sidste mulighed er som Thomas er inde på helt at lukke af for undersider med samme meta tags - dette er dog sjældent den optimale løsning, da google så slet ikke vil tage disse undersider med i sit index.

Emil: Kan du ikke lige forklare så, hvad der er godt ved, at Google indekserer f.eks. indkøbskurven? Det trick kender jeg nemlig ikke?

Der skal selvfølgelig være lukket af for indkøbskurven - har jeg på noget tidspunkt sagt at alt skal være frit tilgængeligt for google?

Hvis man har et cms-system, hvor man slet ikke har mulighed for at skrive unikke meta-tags, er det da ikke en god idé at lukke af for lækre tekstsider med unik tekst, bare fordi at der er ens titler - vel? Så har man da et problem der skal løses - og ikke bare lukkes af for.

Tilmeldt 19. Apr 06
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 15:13

Jeg har nok misforstået dig, Emil. Manden spørger, hvad han skal stille op med, at undersider som f.eks. indkøbskurven indekseres. Jeg foreslår ham at blokere for dem, og du svarer:

Når du skriver, at det sjældent er optimalt, fordi Google ikke tager det med i indeks så, tolkede jeg, at du refererede til det, manden spurgte om (trådens indhold). Jeg har ikke kunnet læse i spørgsmålet, at der er tale om lækre sider med godt indhold - kun om "tip en ven", indkøbskurv etc.

Metatags? En sidetitel er ikke et meta tag, og jeg har slet ikke forholdt mig til hans meta tags.

Fra Herning
Tilmeldt 17. Jun 07
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 15:50

Det er "kun" sidetitel og descripetion der er ens, der ikke nogen unikke tekster på siderne, men får min webmand til at lukke for indeksering, så jeg er på den sikker side..

Tak for hjælpen..

Mvh Thomas

Arbejder på at iværksætter drømmen bliver til virkelighed..

Fra Havdrup
Tilmeldt 8. Aug 08
Fra  Blücher Media Skrevet kl. 16:46
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Thomas Rosenstand:

Metatags? En sidetitel er ikke et meta tag, og jeg har slet ikke forholdt mig til hans meta tags.

Du har ret i at titels ikke er et meta-tag. Men hvad vil du så definere description som? >>Når jeg søger "site:www.maerkeure.dk" på google kommer der en del sider der har samme titel og description som min forside...>>

Tilmeldt 19. Apr 06
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 16:55
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Description tagget er et meta tag - det er derfor det hedder "meta name="description" ;-)

Men er det relevant for trådens spørgsmål om, hvad han skal stille op med, at indkøbskurv, tip-en-ven etc. dukker op med éns sidetitler? Ingen af disse sider bør overhovedet indekseres. Og jeg er ret sikker på, det var, hvad trådstarter gerne ville vide.

Fra Havdrup
Tilmeldt 8. Aug 08
Fra  Blücher Media Skrevet kl. 17:08

Thomas Rosenstand:

Description tagget er et meta tag - det er derfor det hedder "meta name="description" ;-)

Men er det relevant for trådens spørgsmål om, hvad han skal stille op med, at indkøbskurv, tip-en-ven etc. dukker op med éns sidetitler? Ingen af disse sider bør overhovedet indekseres. Og jeg er ret sikker på, det var, hvad trådstarter gerne ville vide.

Næ - det er sku ikke særligt relevant, men når du tolker metatags som om at jeg mener at title er et meta-tag, er det vel relevant at give svar på tiltale.

Agree - i trådstarters tilfælde er det bedst at lukke af, hvilket set i bagspejlet også kunne havde været formuleret bedre i mit svar. Men normalt er det ikke løsningen på alt, at lukke og slukke for alle sider med ens title og des. - hvis det faktisk er nogle sider som man ønsker at beholde indexeret (logisk nok)

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)