En af mine unger smed forleden min bærbar på gulvet og heldigvis var det stikket i adapteren der knækkede og ikke "dimsen" inde i PC´en (det skete med min forrige PC ).
På selve strømforsyningen / adapteren eller hvad sådan en nu hedder står der følgende: "Replace with HP spare 432309-001".
Min første google søgning efterfølgende hedder derfor "432309-001". Til min store overraskelse bliver der kun vist 1 (én) AdWords annonce på min søgning og det er egentligt årsagen til dette indlæg. Hvis du har en webshop der sælger reservedele til computere, så er det på søgninger som 432309-001, 463553-001 og 394224-001 du skal have dine annoncer vist. Konkurrencen på disse søgeord er nærmest ikke eksisterende, hvilket betyder billigere klik og samtidig er annoncen yderst relevant i forhold til søgningen.
Hvis der nu tilfældigvis er en PC reperatør der læser denne tråd, hvad fejler en bærbar så, hvis skærmens nederste tredjedel er gået i sort efter en tur på gulvet og kan det betale sig at få det lavet?
Hvis der nu tilfældigvis er en PC reperatør der læser denne tråd, hvad fejler en bærbar så, hvis skærmens nederste tredjedel er gået i sort efter en tur på gulvet og kan det betale sig at få det lavet?
Uden at ville lægge hovedet på blokken for at mit svar er den endegyldige sandhed, så kan det ske blot at være kablet til baggrundsbelysningen der har taget skade, men det kan også ske at være noget i selve panelet der er knækket.
Hvis computeren ikke er helt ny, eller et af de store kendte mærkevarer vil jeg gætte på at en udskiftning af skærmen er en større udgift end at købe en ny.