At sælge et produkt på verdensplan, som leveres via download. Faktura og produkt skal gerne leveres automatisk efter kunden har købt, uden jeg ska røre en finger på det område. Problemer mht. at automatisere det på den måde:
Jeg vil helst undgå at sidde i døgndrift og spytte fakturaer ud manuelt og give folk udenfor EU penge tilbage, fordi jeg har sat en fast pris, der er inklusiv moms. Eller endnu værre: "Ey, du bor i EU! Du ska lige betale 25% oveni!" efter at de har betalt.
Og det fortløbende nummer bliver er " grande" problemer, hvis man skal have flere end én salgsside. Jeg kan ikke se hvordan man kan kombinere det?
Er der nogen som ved noget eller kender noget eller nogen der kan være til hjælp?
Well, her er et forslag som er relativt overkommeligt at få fremstillet: I systemet skal du bare have mulighed for at definere de forskellige regler for alle tænkelige lande du vil sælge til, og så skal systemet nok selv finde ud af resten når salgsprisen og fakturaen dannes. Hvis du vil sælge fra forskellige sites skal du også blot sørge for at de alle sammen har adgang til én central database der også indeholder fakturaer (og -numre). Hvis det ikke er muligt kan man gøre brug af webservices, men førstnævnte er klart at foretrække.
Jeg tror umiddelbart du bliver nødt til at få lavet et specialbygget system for at opnå dette, men hvem ved - jeg kender ikke alle de færdige systemer derude. Du er velkommen til at give mig et pip hvis du er interesseret i en uddybende dialog om ovenstående.
Nu sad jeg lige og googlede lidt og fandt dether: http://www.stadtaus.com/en/php_scripts/download_center_lite/ Det er sådanen download-ting du vist er ude efter; det koster 300etellerandet. Og prøv så at klikke på "Purchase" - og du kommer ind på en betalingsside der kan omregne til danske kroner såvel som etiopiske bananpenge (næsten da :). Ihvertfald, så kunne du måske kontakte dem og forklare, at du gerne vil købe deres downloadprogram og du er også interesseret i deres betalingsgateway og i at høre hvordan de gør med emails og alt det der nu skal til. Du må tænke på, at de jo faktisk har næsten præcis sådan et system du selv skal bruge - der kan man bare downloade programmer istedetfor korssting
Dato: 15-11-2006 09:34:24 Forfatter: Idenion Well, her er et forslag som er relativt overkommeligt at få fremstillet: I systemet skal du bare have mulighed for at definere de forskellige regler for alle tænkelige lande du vil sælge til, og så skal systemet nok selv finde ud af resten når salgsprisen og fakturaen dannes. Hvis du vil sælge fra forskellige sites skal du også blot sørge for at de alle sammen har adgang til én central database der også indeholder fakturaer (og -numre). Hvis det ikke er muligt kan man gøre brug af webservices, men førstnævnte er klart at foretrække.
Jeg tror umiddelbart du bliver nødt til at få lavet et specialbygget system for at opnå dette, men hvem ved - jeg kender ikke alle de færdige systemer derude. Du er velkommen til at give mig et pip hvis du er interesseret i en uddybende dialog om ovenstående.
Jeg er altid åben for dialog om de bedste og mest praktiske løsninger.
Det er nu 1 år siden at jeg besluttede mig for at oprette en virksomhed, men da jeg momsregistrerede mig havde jeg bl.a. overset denne detalje.
Der findes intet mere irriterende end når man ikke kan få det praktiske til at hænge sammen og samtidig er ret sikker på at hvis det gjorde, så kunne man få en ok succes.
Har du forslag til hvordan og hvorledes med systemer? Jeg har ikke flere hundrede tusinde på mig til at hyre en ghost-programmør til at skræddersy et system til mig.