Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ang. leje af forsamlingshus

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Viborg
Tilmeldt 9. Mar 10
Indlæg ialt: 172
Skrevet kl. 16:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Vi har for et stykke tid siden lejet et forsamlingshus, dog er der sket nogen tvist som jeg gerne vil have en ''eksperts'' syn på.

Sagen er den:

Vi havde indbrud i forsamlingshuset om natten, der blev stjålet noget musik-anlæg osv. (disse efekter er betalt, så det gør vi ikke mere ved).

Under indbrudet har idioterne så tømt en Pulverslukker, stjålet et ur, taget et flag, og smadret nogen forskellige lamper.

Jeg har så for en uge siden modtaget en mail, hvor hun skriver hvad de forskellige ting har kostet at ubedre. Det er fair nok, de skal have deres penge, men når hun begynder og tage eks. 350 kr. for et UR som koster maks 50 kr. i eks. Tiger, så begynder jeg og se kritisk på det.

Har jeg krav på og se noget dokumentation på hendes køb (nogen kvitteringer på at eks. uret har kostet 350 kr) ???

Jeg har intet dokumentation set, blot hvad de forskellige ting skulle koste - og underlig nok passede det præcis med depositumet.

Håber ikke det blev alt for indviklet, og håber en masse vil hjælpe - Jeg ved de tidligere har lavet samme tivoli over for andre, og det er sgu ikke iorden!!

Med Venlig Hilsen
Rasmus Nielsen

Fra Aarhus, Danmark
Tilmeldt 6. Apr 08
Indlæg ialt: 156
Fra  Live Systems ApS Skrevet kl. 22:39

Hvad er den samlede sum du måtte af med?

Fra Viborg
Tilmeldt 9. Mar 10
Skrevet kl. 22:42

Hej,

Det er faktisk ikke så meget beløbet, mere måden.

Jeg betalte 1800 kr. for leje, og 2000 kr. i depositum.

Og det var også det beløb vi måtte bøde

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:46
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej

Du kan bede vedkommende dokumentere prisen eller tilbyde at erstatte de effekter med tilsvarende effekter.

Hermed har du imødekommet ønskerne om udbedring af skaden.

Hilsen

Tonny

Fra Viborg
Tilmeldt 9. Mar 10
Skrevet kl. 22:55

Tonny Skov Pedersen:

Hej

Du kan bede vedkommende dokumentere prisen eller tilbyde at erstatte de effekter med tilsvarende effekter.

Hermed har du imødekommet ønskerne om udbedring af skaden.

Hilsen

Tonny

Hej Tony,

Det var lige dig jeg vil have svar fra :)

Jeg har prøvet begge ting, men ingen af tingene vil hun svare på, og hun mener åbenbart hun har gjort det helt efter bogen...

Har jeg det hele på min side?

Jeg synes det er så lavt, og jeg ved denne hendelse er sket før, og vil ske igen.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:11

Hej

Jeg synes så, at du skal meddele hende, at du ikke kan gøre mere på nuværende tidspunkt, idet hun må dokumentere skadens omfang og beløb snarest muligt og inden forsamlingshuset udlejes igen.

I modsat fald må hun få afregnet sagen en gang for alle.

Desværre, som du selv er inde på, så er depositum nok væk, og det kan vel dårligt betale sig at forsøge en inddrivelse, da en advokat eller lignende skal have det samme for det første brev.

Hilsen

Tonny

Fra Helsinge
Tilmeldt 1. Feb 10
Indlæg ialt: 251
Skrevet kl. 23:11

er det egentlig ikke forsamlingshusets forsikring der skal dække deres tab, ved indbrud?

Dressur rytter søger sponsor 

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:13

Cawi:

er det egentlig ikke forsamlingshusets forsikring der skal dække deres tab, ved indbrud?

Joh, men problemet er nok i dette tilfælde, at beløbet er under selvrisikoen, hvilket også er grunden til depositum.

Hilsen

Tonny

Fra Viborg
Tilmeldt 9. Mar 10
Skrevet kl. 23:13

Cawi:

Tjoo, det er det.. MEN, deres selvrisiko var på 10.000 kr. - så det var det åbenbart ikke alligevel (ifølge både deres, og min egen forsikring)

Fra Viborg
Tilmeldt 9. Mar 10
Skrevet kl. 23:15

Tonny Skov Pedersen:

Hej

Jeg synes så, at du skal meddele hende, at du ikke kan gøre mere på nuværende tidspunkt, idet hun må dokumentere skadens omfang og beløb snarest muligt og inden forsamlingshuset udlejes igen.

I modsat fald må hun få afregnet sagen en gang for alle.

Desværre, som du selv er inde på, så er depositum nok væk, og det kan vel dårligt betale sig at forsøge en inddrivelse, da en advokat eller lignende skal have det samme for det første brev.

Hilsen

Tonny

Hej Tonny,

Det er vel ved og være 1 måned siden vi lejede det, og siden har vi bare kæmpet frem og tilbage.

Jeg vil nu overveje om jeg skal møde op på hendes adresse, og tale med hende om tingene - Jeg har ihvertfald erfaring med et personlingt fremmøde nogle gange kan løse meget.

Tak for din hjælp :)

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)