Hej Aminoer Jeg har gået og overvejet at sætte et skilt op ved offentlig vej og hertil vil jeg så hører hvad jeg kan gøre og hvad jeg skal tage højde for. Jeg havde tænkt på at sætte et skilt op ud til en hovedvej jeg bor tæt på (Gammel Køge Landevej) og jeg er rimelig sikker på jeg ikke kan få det godkendt af kommunen. Men så tænkte jeg hvad kan der egentlig ske ved det?
Jeg har læst diverse regler og jeg er klarover at jeg måske får politiet i røret som fortæller mig at jeg skal fjerne skiltet. Men kan jeg også få en bøde for en førstegangsforseelser?
Og i så fald hvad ligger bøden så på?
Jeg er ligt usikker på hvordan jeg skal forholde mig her så jeg skal bruge jere hjælp
Mvh Andreas Jensen
Mvh Andreas Bo Rene Jensen - Tlf 24262601 (Midlertidigt nr. 29906517)
Hvis det ikke er ud for din egen facade kan du trygt regne med afslag. Forestil dig at alt hvad der foregår på sideveje skal have lov at skilte på hjørner og ved hovedveje..
Du får et påbud om at fjerne det sandsynligvis med hjemmel i planlovgivningen (eller med reference til en lokalplan) - og en sanktion som varierer fra kommune til kommune. Hvis det er et klapskilt kan kommunen også finde hjemmel i Vejloven.
Dertil får du et vognlæs minuskarmapoint fra mig.. Køb annoncer i lokalavisen i stedet.