Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Freelance/Outsourcing debat af IT

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Fra KBH/Chiang Mai
Tilmeldt 4. Jun 09
Indlæg ialt: 419
Skrevet kl. 09:46
Hvor mange stjerner giver du? :

På hvilken måde kan man, drage fordel af at havde en freelance/outsourcing partner? Både på kortere eller længere sigt!

Hvilke vaneskelighedder skal overvindes? Kan de overvindes, så det bliver muligt at havde et vedvarende samarbejde over flere månder, måske år!

Igang med mit femte år som leder af outsourcing destinationer, mener jeg at det er kostbesparende,og faktisk også tidsbesvarende at bruge outsourcing. Hvorfor, den person eller virksomhed, som skal havde programmert eller lavet et design sender projekted til outsourcings firmaets projekt leder, denne overtager derefter styringen, leder programmørne og designerne, tjekker produktionen. Sikre at produktet er færdigt når det leverers.

Den tid lederer bruger på løbende vejledning af designer og programmør er sparet, da generalt projekt lederen har fortåelse af kundens krav til løsningen.

Kan man finde og mageter man Engelsk, Russisk, Hindu, Urdu eller Mandarin, og projekt lederen forstår sproget i dybde, for Engelsk indenfor Engelsk er der mange måder at udtrykke sig, så kan lederen forstå British Engelsk, Indisk Engelsk eller Amerikans Engelsk.

Personlig har jeg koncentreret på danske kunder, da der ingen sprog barrierer er, vi arbejder også med kunder i Tyskland og Norge, kniber det bruger vi Engelsk, her har den fælles kulturelle baggrund spillet ind og sikret forståelsen. Det tekniske går nemt, unanset hvilket sprog vores kunder bruger, men koncepted skal vidre gives og her skal man være sikker på at ens partner har forstået opgaven.

Skype har bragt os nærmere på kunderne. Hver dag skriver de en linie eller to, er der spørgsmål, svarer vi med det samme! Det letter alle parter, at kommunikationen ikke venter, der kommer øjeblikkelige svar.

Som Dansker, der styrer et outsource virksomhed og yder både service i form af fast programmør, såvel som sender en mængde store og små løsninger tilbage.

Mener jeg at outsourcing kan være en super løsning for mange danske virksomhedder, ikke bare de store, men også små og mellem store. Outsourcing hjælper med sikkerhed til at holde omkostningerne nede.

Vi kommunikerer generalt på dansk med danskere hvilket gør det nemmere.

Jeg hører gerne fra andre om deres ideer.

Hilsen

Michael Jacobsen

Outsource IT to Thailand

michael@outsource-it-to-thailand.dk

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)