Hej Michael. Good point! - Jeg skal prøve at skitsere et par eksempler; Forretningsplan/prospekt Langt de fleste (inkl. mig selv) udarbejder deres egne forretningsplaner, med egne vurderinger, budgetter, markedsanalyse, beskrivelser, osv. osv. Men hvis forretningsplanen skal fremvises for andre end ens selv, kan det have afgørende betydning at indholdet er sandfærdigt, at beskrivelsen er "salgsbar", at budgettet indeholder forskellige scenarios, og at det hele generelt er revideret at ekstern person/rådgiver. (Læs: Man bliver ofte selv alt for optimitisk over egne idéer) Ud fra mit kendskab til kapitalfremskaffelse, kontakt til investorer/finansieringskilder og mit netværk af investorer, ved jeg hvordan indholdet af en forretningsplan skal præsenteres, og hvordan den gøres "salgsbar" overfor bank/investorer. Ca. 90% af alle forretningsplaner som sendt til investorer, resulterer ikke i et præsentationsmøde. Så hvis du vil være blandt de sidste 10%, kan det være givet ganske god ud, at betale mig 4995 kr. ex. moms for at udarbejde din forretningsplan. Det er naturligvis ikke en garanti for succes, men hvis alternativet er at dit projekt ikke bliver til noget, så er det måske ikke så tosset...
Løbende udvikling i din virksomhed Mine mange års erfaring med virksomhedsudvikling og virksomhedsledelse, har bl.a. lært mig én ting; Implementering af enhver strategi/forandringsproces, kræver stor disciplin og konsekvent opfølgning! Men er man iværksætter/nystiftet virksomhed, og med måske kun én eller få ejere, hvem skal så udføre denne opfølgning og udvikling for dig? Er man ikke erfaring med virksomhedsudvikling, kan det måske være svært at være disciplineret og selvkritisk... (Jeg håber ikke at træder nogle over tæerne..) Og arbejder man sig selv, eller virksomheden i den forkerte retning, kan det have alvorlige konsekventer (Læs: Konkurs). Så for at sikre at handlinger bliver implementeret rettidigt, og for at sikre at virksomheden arbejder i den planlagte retning, kan det være givet godt ud, løbende at bruge en dag på opfølgning; Strategiimplementering tilbydes til 4995 kr. ex. moms pr. opfølgningsdag (+ evt. transport), og spørgsmålet er: Hvad har du at miste ved at benytte dig af denne mulighed? - Er vækst i din virksomhed, et tab? Konklusion Konsulent bistand behøver ikke at være en bekostlig affære. Tabt vækst, er til gengæld et betydeligt tab...
Mvh Thor Mønsted |
MJ:virker det her link så? :-)
Jeps :)
/allan