Jeg "tror" at så længe du ikke siger noget dårligt om muslimer, konge huset og Amino, så kan du sige hvad som helst :-)
Loven om ytringsfrihed kan jo tolkes forskelligt - det er derfor vi har en opdeling af magten i regering, folketing og domstol. Og nogle vil nok også sige medierne.
Efter hvad jeg ved er der kun lovgivet om at du ikke må have anden mening om hvad der skette med jøderne under 2. verdenskrig.
Så man må sige sin mening om andre virksomheder og offentliggøre deres navn ?
Man må sige sine erfaringer om virksomheden incl navn ?
Jeg skal have en til at skrive en pressemeddelse mod et andet firma, den skal lige ind over loven, men være meget dirkete møntet på dem..ikke overtræde loven men, lige på kanten..
"Enhver er berettiget til på tryk, i skrift og tale at offentliggøre sine tanker, dog under ansvar for domstolene. Censur og andre forebyggende forholdsregler kan ingensinde på ny indføres."
Bemærk dog "dog under ansvar for domstolene". Dette betyder at jeg kan sige at Jens Hansen er dybt åndssvag men hvis han ikke bryder sig om dette kan han trække mig i rettet og så er det op til dem at vurdere mine udtalelser.
Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....
Så hvis en på amino skriver jeg er dum kan jeg faktisk hive ham/hende i retten ?
Tænk hvis du tabte!
Spøg til side. Synes du skulle overveje situationen. Der kan være både fordele og ulemper ved at fare frem. Er der tale om tomme trusler - eller har de rent faktisk taget juridiske skridt. Hvis ja - hvilke og har du fået en juridisk vurdering af sagen.
Vil en evt. omtale ramme dig som en boomerang? Vil det gøre det vanskeligere for dig selv hvis det ender med negativ omtale af dit projekt. Ingen gider spytte penge i et projekt som der er usikkerhed om.
Dernæst skal du overveje om du selv har ressourcerne til at tage "kamp" med dem i fuld offentlighed. Som det ses ind imellem er det ikke altid et spørgsmål om hvem der har ret og uret, men ofte et spørgsmål om cool cash mv.
Ovenstående blot lidt stikord til dine overvejelser......