Hej.. Nu mangler jeg virkelig noget god rådgivning.. Jeg har et personeligt ejet firma Smith-Online. Meningen er at bygge det op som firma for mine aktikviteter. Men også for at kunne trække ting som computer, telefon osv ind over driften da det er kommunikation for det jeg laver. Det skal ikke være nogen hemmelig at jeg ikke har nogen kassekredit fra banken. Men hvis min konto er lig med nul så har jeg jo ikke mulighed for a købe noget mere. Så det skal vi nok få lavet om på. Men hvordan fungerer det når jeg fx får en kassekredit på 10000,- ? Ydermere er jeg snart færdigudlært. Og nu er jeg uden en A-Kasse, jeg blev ikke tilmeldt tidsnok. Jeg kan dog blive indmeldt Januaer 2007,og efter 3 mdr få ret til dagpenge. Det burde dog heller ikke været noget problem da jeg har fået tilbudt fast stilling hvor jeg er nu. Men hvordan vil en en a-kasse se på mit firma??? Jeg bruger ca 1-2 timer om ugen på firmaet så det er ikke ret vildt.. Skriv endelig hvis jeg skal omformulere nogen ting. Mvh. Kasper |
Men hvordan fungerer det når jeg fx får en kassekredit på 10000,- ?Dette må du lige uddybe...Ydermere er jeg snart færdigudlært. Og nu er jeg uden en A-Kasse, jeg blev ikke tilmeldt tidsnok.Jeg kan dog blive indmeldt Januaer 2007,og efter 3 mdr få ret til dagpenge. Det burde dog heller ikke været noget problem da jeg har fået tilbudt fast stilling hvor jeg er nu.Men hvordan vil en en a-kasse se på mit firma??? Jeg bruger ca 1-2 timer om ugen på firmaet så det er ikke ret vildt..Du burde kunne blive optaget i din a-kasse, som dimittent og får derved kun en måneds karantæne!Men jeg ville da tage og ringe til akassen (der findes en del på markedet og nogle er mere fleksible end andre) og høre ad hvad reglerne er, hvis du arbejder ldt ved siden af.Jeg mener du bare skal trække indkomsten fra dit dagpengekort.