Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Regnskab, Økonomi, B indkomst

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Aarhus N
Tilmeldt 20. Dec 05
Indlæg ialt: 905
Fra  Amero GodeKasser Skrevet kl. 15:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej..

Nu mangler jeg virkelig noget god rådgivning..

Jeg har et personeligt ejet firma Smith-Online.

Meningen er at bygge det op som firma for mine aktikviteter. Men også for at kunne trække ting som computer, telefon osv ind over driften da det er kommunikation for det jeg laver.

Det skal ikke være nogen hemmelig at jeg ikke har nogen kassekredit fra banken. Men hvis min konto er lig med nul så har jeg jo ikke mulighed for a købe noget mere. Så det skal vi nok få lavet om på.

Men hvordan fungerer det når jeg fx får en kassekredit på 10000,- ?

Ydermere er jeg snart færdigudlært. Og nu er jeg uden en A-Kasse, jeg blev ikke tilmeldt tidsnok.

Jeg kan dog blive indmeldt Januaer 2007,og efter 3 mdr få ret til dagpenge. Det burde dog heller ikke været noget problem da jeg har fået tilbudt fast stilling hvor jeg er nu.

Men hvordan vil en en a-kasse se på mit firma??? Jeg bruger ca 1-2 timer om ugen på firmaet så det er ikke ret vildt..

Skriv endelig hvis jeg skal omformulere nogen ting.

Mvh. Kasper

Fra Vanløse
Tilmeldt 9. Apr 05
Indlæg ialt: 1798
Skrevet kl. 16:26

Men hvordan fungerer det når jeg fx får en kassekredit på 10000,- ?

Dette må du lige uddybe...

Ydermere er jeg snart færdigudlært. Og nu er jeg uden en A-Kasse, jeg blev ikke tilmeldt tidsnok.

Jeg kan dog blive indmeldt Januaer 2007,og efter 3 mdr få ret til dagpenge. Det burde dog heller ikke været noget problem da jeg har fået tilbudt fast stilling hvor jeg er nu.

Men hvordan vil en en a-kasse se på mit firma??? Jeg bruger ca 1-2 timer om ugen på firmaet så det er ikke ret vildt..

Du burde kunne blive optaget i din a-kasse, som dimittent og får derved kun en måneds karantæne!

Men jeg ville da tage og ringe til akassen (der findes en del på markedet og nogle er mere fleksible end andre) og høre ad hvad reglerne er, hvis du arbejder ldt ved siden af.

Jeg mener du bare skal trække indkomsten fra dit dagpengekort.

Fra Aarhus N
Tilmeldt 20. Dec 05
Indlæg ialt: 905
Fra  Amero GodeKasser Skrevet kl. 16:32
Hej Brian

Tak for dit svar.

Jeg vil tage kontakt til min fagforening, de må henvise mig videre til noget akasse :)

Mht til kassekreditten.

Egentlig bare spørgsmål om hvordan sådan en fungerer. Jeg har ikke haft brug for at låne indtil videre men vil gerne kunne investere lidt penge i det nu.

Fra Vanløse
Tilmeldt 9. Apr 05
Skrevet kl. 16:35
Kassekreditten er nemt, du betaler banken en fast rente for det beløb du låner.

Dvs. når din konto er i plus, så får du renter af banken og når den så er i minus, så betaler du renter til banken.

Ellers skal du ikke betale noget...

Og renterne er fradragsberettigede på selvangivelsen!

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 18:12

Lige for at supplere Brians forklaring, så betaler du kun renter af det beløb du overtrækker og ikke maksimum beløbet.

Altså opretter du en kassekredit på 10.000 og ikke hæver en krone betaler du ikke en krone i rente
Indbetaler du 2000 får du renter af de 2000
Hæver du så bagefter 4000, så du har -2000 betaler du renter a de -2000

Altså i bund og grund er en kassekredit bare en godkendelse af at du må overtrække din konto med det aftalte beløb.

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 00:31
Dato: 14-11-2006 15:57:12 Forfatter:Smith
Meningen er at bygge det op som firma for mine aktikviteter. Men også for at kunne trække ting som computer, telefon osv ind over driften da det er kommunikation for det jeg laver.

Mvh. Kasper

Jeg går ud fra at vi her taler om indtægtsgivende aktiviteter på selvstændig basis ved siden af dit lønmodtagerjob. Ellers vil du ikke kunne fratrække noget. Herudover må du påregne at du aldrig vil kunne få 100% fradrag for telefonudgifter, computer m.v. men det afhænger lidt af hvad du anvender privat.

Nu har jeg aldrig selv prøvet det men min fornemmelse er at A-kasserne ikke er specielt glade for at man har selvstændig virksomhed i forbindelse med ansøgning om dagpenge.   

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Fra Aars
Tilmeldt 15. Apr 06
Indlæg ialt: 602
Skrevet kl. 00:37
Lige en korrektion af  Martin ;-)

Hos de fleste pengeinstitutter hænger det sådan sammen, at du betaler en procentsats for at have rådighed for et vist beløb på din kassekredit. Har du f.eks. et kreditmaks (trækningsret) på kr. 100.000, men ikke har trukket noget betaler du stadig en procentsats for trækningsretten.

Trækker du så på kontoen, betaler du naturligvis renterne af dit træk oveni omkostningerne for trækningsretten.

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Skrevet kl. 06:56
Tak Kim, den havde jeg lige glemt :)
Fra Vanløse
Tilmeldt 9. Apr 05
Skrevet kl. 09:19
Dato: 15-11-2006 00:37:05 Forfatter: Kim Gam-Jensen Lige en korrektion af  Martin ;-)

Hos de fleste pengeinstitutter hænger det sådan sammen, at du betaler en procentsats for at have rådighed for et vist beløb på din kassekredit. Har du f.eks. et kreditmaks (trækningsret) på kr. 100.000, men ikke har trukket noget betaler du stadig en procentsats for trækningsretten.

Trækker du så på kontoen, betaler du naturligvis renterne af dit træk oveni omkostningerne for trækningsretten.

Så ville jeg skifte bank, for det betaler jeg ikke!

Jeg betaler kun når jeg udnytter trækningsretten og intet andet!

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Skrevet kl. 09:22
Brian - Jeg betaler det heller ikke(måtte lige tjekke efter), men kan det ikke have noget med størrelsen på kassekreditten at gøre?
Side 1 ud af 2 (12 indlæg)