Hej! Jeg har et spørgsmål ang. inkasso. Fra starten af december 2009 til midten af februar 2010 udførte jeg diverse konsulentarbejde på timebasis for et spansk firma. Aftalen foregik pr. e-mail med deres sælger, som jeg har kendt personligt i snart tyve år, og som er dansk, men bosiddende i Spanien. Jeg har ikke indgået nogen kontrakt med firmaet, men har henholdt mig til at sælgeren på e-mail har bedt om min ekspertise, og jeg har så løbende leveret udkast, prisoverslag for dele af og hele løsninger(messestand som skulle fremtages fra tegning til færdig løsning), mm. Jeg har efter arbejdets udførelse sendt firmaet en regning. Firmaet betaler ikke, og svarer ikke på mine henvendelser. De reagerer heller ikke på meget tydelige henvendelser fra sælgeren. Jeg har senest sendt dem en rykker, og meddelt at betalingen vil ryge til inkasso, hvis den ikke lander på min konto en uge fra rykkerdato. Pengene er ikke kommet, og jeg søger så nu viden om hvordan jeg går videre med en inkasso over landegrænser. Der er ikke tale om et astronomisk beløb, men der er bestemt tale om et princip for min del. Er der nogen herinde der kender den enkleste vej til målet med inkasso i en sammenhæng som den beskrevne? Venlig hilsen, Anders Klingenberg |
Hej
Der er jo flerer muligheder for at sende firmaet til inkasso. Du kunne finde en dansk talende advokat i Spanien som vil kunne hjælpe dig videre. Alternativt kan du kontakte Intrum Justitia www.intrum.dk de vil mod en høj betaling kunne hjælpe dig.
Mvh
Ravn