Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vurdering af Zepcom design

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 26. Apr 06
Indlæg ialt: 199
Skrevet kl. 10:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej folkens,

Efter lang tid (og mange irriterende forsinkelser), så har vi endelig fået https://www.zepcom.dk/ helt op med det nye design. Nu mangler der kun nogle småændringer, lidt korrektur og tilføjelse af nogle nye ydelser vi kommer med indenfor den næste uge.

Vi vil gerne høre hvad I synes om designet! Så hvis I vil hjælpe os med det, så gå ind på https://www.zepcom.dk/ og giv så mange kommentarer tilbage til os som muligt... såvel ris som ros. Jo bedre vi kan lave vores side, jo bedre er det jo for alle.

Vi gør lige opmærksom på, at menupunktet "Ydelser" og "Information" ikke kan trykkes direkte på. Dette skyldes, at grafikken på disse sider først er færdig om 48 timer og vi har derfor valgt bare at fjerne linket indtil videre, så hvis du vil læse om vores ydelser eller have generel information, så tryk venligst på en af undermenuerne i stedet.

På forhånd tak.




Fra Valby
Tilmeldt 5. Dec 05
Indlæg ialt: 880
Skrevet kl. 11:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Syntes desværre at det er lidt en rodebutik, hvor det ser ud som om at hvert element har sit eget design, der ikke rigtig hænger sammen med resten.

Tager du fx stilarten på flagene og resten af siden, er de meget forskellige fra hinanden, flagene er centreret og hænger og svæver lidt underligt i forhold til resten af siden. Mellemrummene mellem elementerne svinger meget, nogle elementer er centreret, andre venstrestillet, der er ikke samme margener på forskellige elementer, nogle links er blå, andre er grå,  -  alt sammen med til at gøre at den røde tråd forsvinder i designet, da nogle ting ser ud til at være presset meget sammen.
Det store banner midt på siden (det samme som du bruger i din signatur) hænger og svæver på samme måde, og hænger ikke sammen med resten. De emner der er under banneret ligner desuden foruroligende meget Google ads.
Overvej desuden boksen "Vigtige fakta", som virker meget malplaceret med et citat fra computerworld, og ikke nogle vigtige fakta om jer.

Generelt er det småting der skal til for at få siden til at se mere sammenhængende ud, men sytes desværre ikke det er helt optimalt endnu.
Overvej desuden en lysre baggrundsfarve bag teksten, da kontrastforskellen mellem tekst og baggrund er lige i underkanten.

Held og lykke med projektet.

...og lige en slutbemærkning. Har du sider/menupunkter som ikke er aktive endnu bør du fjerne dem indtil der er indhold på dem

Fra Hvidovre, Danmark
Tilmeldt 12. Jan 06
Indlæg ialt: 403
Skrevet kl. 11:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Michael,

Det er en folt og funktionel side. Den er simpel (på den gode måde) og overskuelig.

Lidt småt (kun set i FireFox):
Til nyhederne ville jeg bruge dansk datoformat. dd-mm-åå eller dd-mm-åååå
Email adressen i bunden ville jeg nok rykke op efter telefonnummeret så det hele er på en linje
Se flere nyheder - her ville jeg nok nøjes med dato så det står pænere. Med mindre du pludselig har 100 nyheder samme dag. (og måske med tiden lave så siden kan bladre i stedet for at blive meget lang.

Mvh, Lars Brink

Projekt: LatinoNews.dk events, koncerter m.v.

Fra Århus
Tilmeldt 26. Apr 06
Indlæg ialt: 199
Skrevet kl. 11:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Hehe.. to modstridende kommentarer. Det gør det jo lidt svært :-)

Jeg kan godt se flere af de ting der bliver sagt og vi vil forsøge at få ændret nogle af dem.

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 14:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Michael.

 

Jeg vil i denne omgang koncentrere mig om navigationen:

Personligt forlader jeg hjemmesider, der har dropdown navigation efter MAX. 4 sider.
Jeg kan slet ikke ha'' det.... at man hele tiden skal køre rundt med musen og ikke kan se i navigationen, hvor man er henne.
Dette giver mange sjove afledte problemstillinger: Man skifter side ved at klikke på hovedmenupunkterne "Profil" og "Referencer" men når man klikker på hovedmenupunkterne "Information" og "Ydelser", så sker der intet. Jeg føler, at det er så milevidt fra god brugervenlighed, som man overhovedet kan komme.
Er det kun mig, der er modstander af den type navigation?

Hvad siger I andre?

Fra Århus
Tilmeldt 26. Apr 06
Indlæg ialt: 199
Skrevet kl. 14:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 14-11-2006 14:00:14
Forfatter: WebAssistance
Hej Michael.


Jeg vil i denne omgang koncentrere mig om navigationen:

Personligt forlader jeg hjemmesider, der har dropdown navigation efter MAX. 4 sider.
Jeg kan slet ikke ha'' det.... at man hele tiden skal køre rundt med musen og ikke kan se i navigationen, hvor man er henne.
Dette giver mange sjove afledte problemstillinger: Man skifter side ved at klikke på hovedmenupunkterne ''Profil'' og ''Referencer'' men når man klikker på hovedmenupunkterne ''Information'' og ''Ydelser'', så sker der intet. Jeg føler, at det er så milevidt fra god brugervenlighed, som man overhovedet kan komme.
Er det kun mig, der er modstander af den type navigation?

Hvad siger I andre?



Du skal nok lige kigge det første indlæg jeg skrev igennem igen ;-).. du har vist overset noget.

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 14:47
Hvor mange stjerner giver du? :
 

 OK, det fik jeg ikke lige set ;o)

 Men derfor synes jeg stadig, at det kunne være interessant at høre, hvad andre synes om drop-down navigation?
 Er det fedt... eller skræmmer det dig væk fra en hjemmeside?
 Mvh,

 Christian

Fra Kolding
Tilmeldt 23. Oct 05
Indlæg ialt: 900
Fra  WORDPRESSKONSULENT ApS Skrevet kl. 14:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Generelt synes jeg at dropdowns er unødvendige og irriterende. En god navigation vil altid eliminere behovet for dropdowns.

--
Uffe Fey, WordPress-konsulent på fuld tid

Fra Valby
Tilmeldt 5. Dec 05
Indlæg ialt: 880
Skrevet kl. 14:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 14-11-2006 14:47:01
Forfatter: WebAssistance
Men derfor synes jeg stadig, at det kunne være interessant at høre, hvad andre synes om drop-down navigation?
Er det fedt... eller skræmmer det dig væk fra en hjemmeside?



Det fungerer godt til applikationslignende sider generelt... Nogle sider er det godt til, andre er det skidt. Er dog ikke som sådan imod DropDwon menuner, med mindre de ikke virker (og det er der mange af dem der ikke gør).

Til en side som Zepcom ville jeg nok have valgt en anden navigation, da indholsmængden er overskuelig, det er dog ikek noget der skræmme rmig væk.
Fra Århus
Tilmeldt 26. Apr 06
Indlæg ialt: 199
Skrevet kl. 16:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Det er vi skam også meget interesseret i at høre og det virker jo til at der er lidt delte meninger omkring drop-down menuer. Men vi vil gerne høre folk ad så, hvis vi ikke skulle benytte drop-down menuen som den er nu, hvordan skulle vi så bygge det op? Vi er jo klart åbne for forslag, for vi må jo erkende, at vi ikke fokuserer på grafik og markedsføring, for vi gør det vi er gode til, nemlig IT-sikkerhed. Derfor, hvis du har en god ide og kan forklare den med tekst eller eventuelt billeder, så er vi da klart åbne for det.

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)