Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg til egen virksomhed

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Brønshøj
Tilmeldt 2. Nov 06
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 22:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har et spørgsmål.

hvis mit firma Nr.1 køber et produkt for x Kr. må jeg så derefter sælge det til mit firma Nr.2 for 0 Kr.
Håber at mit spørgsmål er forståeligt

/Jonas

When you go home tell them of us, and say, for your tomorrow, we gave our today.
Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 23:16
Hvis vi taler om at det er to personligt drevne virksomheder har den transaktion ingen effekt.

Taler vi om to virksomheder der drives i selskabsform holder transaktionen ikke, da transaktionerne skal ske på markedsvilkår.

Hvad er det i øvrigt du vil opnå ?  Det kan formentlig opnås på anden måde.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Fra Brønshøj
Tilmeldt 2. Nov 06
Skrevet kl. 23:19
Jeg vil egentligt købe et produkt fra mit firma nr.1 for derefter  at oprette firma nr2 også "overføre" produktet til firma nr.2

/jonas

When you go home tell them of us, and say, for your tomorrow, we gave our today.
Fra Brønshøj
Tilmeldt 2. Nov 06
Skrevet kl. 23:25

Jeg ved ikke om det var til at forstå, men firma1 køber en vare sælger det til det ny oprettede firma2
grunden til dette er at jeg ikke vil vente på et cvr nummer i over en uge, da jeg gerne vil ha'' afsluttet handelen så hurtigt som muligt, Det er 2 personligt ejet selskaber

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 00:24
Jamen så er det da bare at føre varen over i det andet firma bogføringsmæssigt til den pris du har givet for varen.  

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)