Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

skat af boligudlejning

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Randers
Tilmeldt 24. Jun 09
Indlæg ialt: 293
Skrevet kl. 20:43
Hvor mange stjerner giver du? :

hej aminofolk,

Har lige brug for lidt hjælp til udfyldelse af selvangivelsen for mine forældre der ejer et hus som de lejer ud til min mormor.

på selvangivelsen står der at resultatet skal indberettes i rubrik 111. Men hvad med de kreditforeningsrenter der er på huset de skal vel også fragå i resultatet? De står fortrykt i rubrik 42 på servicebrevet - men de skal vel blankes ud og medtages i resultatet på udlejningen, eller?

Bachs Bogføring - din freelance bogholder i Randers, og Århus.

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 20:45

En revisor skal nok på banen, men han kan måske også svare på om der ikke er noget med at børn kan forære skattefri kontanter til forældre til en vis grænse og om dette kan/skal med i regnskabet. 

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 02:03

Flemming Bach:

hej aminofolk,

Har lige brug for lidt hjælp til udfyldelse af selvangivelsen for mine forældre der ejer et hus som de lejer ud til min mormor.

på selvangivelsen står der at resultatet skal indberettes i rubrik 111. Men hvad med de kreditforeningsrenter der er på huset de skal vel også fragå i resultatet? De står fortrykt i rubrik 42 på servicebrevet - men de skal vel blankes ud og medtages i resultatet på udlejningen, eller?

Hej

Overskud af udlejningsejendom angives under virksomhedsrubrikken ligesom renteudgifterne på ejendommen.

De indberettede renteudgifter på servicebrevet skal kun medtages en gang, så de skal nulstilles under kapitalindkomst.

Hvordan med Virksomhedsskatteordningen eller kapitalafkastordningen, således skatten kan minimeres og ikke mindst de 8% arbejdsmarkedsbidrag.

HUSK! På ejendomskemaet at anføre, at ejendommen har været udlejet enten hele året eller en periode, således du undgår ejendomsværdibeskatningen på ejendommen.

Hilsen

Tonny

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)