Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opgradering af navision fra 2.60 til nyeste version

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Tune
Tilmeldt 31. May 05
Indlæg ialt: 191
Skrevet kl. 12:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har en bekendt som skal have opgraderet hans Navision 2.60 til nyeste version. Han regner med at få hosted det hos scannet, som skulle kører med den nyeste version..

Men det er vist ikke lige til at få opgraderet , som i at klikke next, next , next ..

Nogle som ved hvad der skal til og hvad det evt vil koste...

Findes der ikke noget værktøj fra navision som kan klarer dette job ?

Fra Middelfart
Tilmeldt 1. Dec 08
Indlæg ialt: 238
Fra  Dynamics Experts ApS Skrevet kl. 13:51

En opgradering af Navision 2.60 som er en "meget gammel" version fra 1999 til den nyeste version 2009 KAN være en meget stor opgave. Det er ikke noget man kan sjuse sig til uden at have set hvad din ven har fået lavet af tilretninger til sin nuværende løsning (og om disse tilretninger evt. skal tages med).

Hvis det "kun" er data der skal opgraderes (og uden eventuelle kundespecifikke felter), så findes der automatiske værktøj der kan håndtere dette. Ja det vil sige at det næsten vil kunne klare det hele. For de værktøjer der findes på markedet håndtere kun fra og med version 3.70 til 2009. Det betyder at du først skal have gravet det gamle konvertingersværktøj frem, således at du kan konvertere fra version 2.60 til version 3.70 (version fra 2003). Endelig har Microsoft den regel at det kun er deres autoriserede partnere der har adgang til dette konverteringsværk.

Dvs. skulle jeg tillade mig alligevel at "sjuse" mig til hvad en sådan opgrading vil koste (uden at inkludere nogen tilretninger og baseret på en "normal" størrelse database), så vil det ligge mellem 15 og 30 timer, hvis jeg har mine optimistiske briller på. Og en typisk timepris ligger mellem 1000 og 1400 kr.

Fra Tune
Tilmeldt 31. May 05
Indlæg ialt: 191
Skrevet kl. 17:46

tak for svaret !

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)