Hej Aminoer Kan man tillade sig og ringe ud og lave opsøgende salg i ferier ? Jeg tænker lidt, mange siger hele tiden, det gør jeg imorgen, men man burde jo gøre tingene her og nu istedet.. Jeg vil skille mig ud fra mændgen og give den gas nu, ikkke imorgen. Skal jeg bare forvente virksomheder holder ferie eller skal jeg tage kampen op og kime dem idag..
Jeg er ivrig og vil ikke bare skyde tingene over på imorgen
mikkel |
Hej Mikkel,
Jeg ville ikke gøre det. Det er jo godt at skille sig ud, men ikke godt, hvis det er for noget negativt.
1) Hvis du ringer til virksomheder i ferien, er der vel ingen, der tager telefonen?
2) Problemet kan vel også være, at de højst sandsynligt laver noget, hvor de på ingen måde vil tage stilling til virksomheden i dag - når nu du lige så godt kan ringe på hverdagene.
3) Endelig vil der helt sikkert også være en irritationsfaktor for mange, der gør, at de måske ser sig så sure på dig, at de slet ikke vil have, at du ringer mere.
Hvis jeg var dig, ville jeg i stedet bruge gejsten til at forberede opringningerne. Lave nogle ringelister og planlægge salget.
Du kan evt. også lige bruge nogle minutter på at se denne video, hvor han dels taler meget motiverende om at lave opkald og dels viser det i praksis.
Det skal lige siges, at jeg selv er typen, der ikke kan fordrage 90% af telefonsælgerne, så det kan jeg muligvis være lidt farvet af. De 90 % er det, der ringer fra et telemarketingbureau og de 10 jeg som regel godt kan lide er folk, der ringer fra deres eget firma.
Uanset hvad må du have en super dag. Der er under alle omstændigheder rigeligt at bruge sin gejst til :-)