Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan man ringe og lave opsøgende salg i ferier ?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 08:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Kan man tillade sig og ringe ud og lave opsøgende salg i ferier ?

Jeg tænker lidt, mange siger hele tiden, det gør jeg imorgen, men man burde jo gøre tingene her og nu istedet..

Jeg vil skille mig ud fra mændgen og give den gas nu, ikkke imorgen.

Skal jeg bare forvente virksomheder holder ferie eller skal jeg tage kampen op og kime dem idag..

Jeg er ivrig og vil ikke bare skyde tingene over på imorgen

mikkel

Fra København
Tilmeldt 23. Oct 08
Indlæg ialt: 1165
Fra  Ildsjæl v/ Tommy Krabbe Skrevet kl. 08:45

Hej Mikkel,

Jeg ville ikke gøre det. Det er jo godt at skille sig ud, men ikke godt, hvis det er for noget negativt.

1) Hvis du ringer til virksomheder i ferien, er der vel ingen, der tager telefonen?

2) Problemet kan vel også være, at de højst sandsynligt laver noget, hvor de på ingen måde vil tage stilling til virksomheden i dag - når nu du lige så godt kan ringe på hverdagene.

3) Endelig vil der helt sikkert også være en irritationsfaktor for mange, der gør, at de måske ser sig så sure på dig, at de slet ikke vil have, at du ringer mere.

Hvis jeg var dig, ville jeg i stedet bruge gejsten til at forberede opringningerne. Lave nogle ringelister og planlægge salget.

Du kan evt. også lige bruge nogle minutter på at se denne video, hvor han dels taler meget motiverende om at lave opkald og dels viser det i praksis.

Det skal lige siges, at jeg selv er typen, der ikke kan fordrage 90% af telefonsælgerne, så det kan jeg muligvis være lidt farvet af. De 90 % er det, der ringer fra et telemarketingbureau og de 10  jeg som regel godt kan lide er folk, der ringer fra deres eget firma.

Uanset hvad må du have en super dag. Der er under alle omstændigheder rigeligt at bruge sin gejst til :-)

Hej med dig :-)

Tilmeldt 10. Nov 09
Skrevet kl. 09:00

Hej Tommy.

Det skal helt klart ikke være en belastning for en mulig kunde at jeg giver dem et kald, eller en af mine partnere der gør det..

Jeg tænker bare tit over den der med, vi gør det lige imorgen. Lidt som folk der vil stoppe med at ryge eller drikke. Nej man gør det NU eller aldrig.

Kan godt se problemstillingen i at ringe her i ferien, så skal nok overveje at vente..

Har brugt en del tid på Samtaleflow og skrevet alt om virksomheden ned, men i sidste ende, ender jeg eller min partner nok med bare at ringe og tage en afslappet snak istedet for at lyde som en oplæst bog.

Takker for dit input

Mikkel

Fra København
Tilmeldt 23. Oct 08
Indlæg ialt: 1165
Fra  Ildsjæl v/ Tommy Krabbe Skrevet kl. 09:12

MikkelFriis:
Jeg tænker bare tit over den der med, vi gør det lige imorgen. Lidt som folk der vil stoppe med at ryge eller drikke. Nej man gør det NU eller aldrig.

Du har vist hørt Thorborgs Talkshow. Det har jeg i hvert fald :-)

Og jeg kan sagtens følge dig. Men lige i ferier, må man godt tænke: jeg gør det i morgen. Hvis der er noget, Martin T. også har talt om flere gange, så er det vigtigheden af at koble af. Og det bruger de fleste jo nok ferien til. 

Men hvis du har så meget gejst på i dag, så synes jeg netop, at du skal bruge den til at finde inspiration, optimere eller "slibe saven" som Stephen Covey kalder det.

Hej med dig :-)

Tilmeldt 10. Nov 09
Skrevet kl. 09:56

Tommy Krabbe:

Du har vist hørt Thorborgs Talkshow. Det har jeg i hvert fald :-).

JEPS, bruger det hver gang jeg tænker, jeg gider bare intet idag ;-) Så får jeg lige et par skud fra thorborg og så motivere det mig ;-)

Jeg har faktisk lige taget et skud thorborg hele natten.. Så vågnede til et enkel afsnit mere og tænkte nu er jeg klar og selvværdet i top.

Jeg ville være super sælger idag..

Mikkel

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 10:05

Uanset at du sandsynligvis har verdens bedste produkt til verdens bedste pris til lige netop DEN du har valgt at ringe til, så tror jeg heller ikke der kommer noget godt ud af at ringe til folk i ferien.

I værste fald får du en sur afvisning, og i bedste fald en telefonsvarer om at der er lukket pga påsken.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 10. Nov 09
Skrevet kl. 10:38

Jeg må vente så, øv øv øv..

Kender i ikke godt det der med mega overksud og man tænker det er bare DAGEN idag ?

Jeg må pænt vente til på Tirsdag så, så kan jeg lade op med et skud thorborg igen på Mandag

Mikkel

Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1187
Skrevet kl. 10:49

Bare gem salget til på tirsdag, men når du alligevel er fyldt med energi - så giv den gas med resten af din forretning, få optimeret en masse ting - og lav alt det som du har liggende af hængepartier :)

Det er super godt at få ryddet ud engang imellem, så man er klar på nye udfordringer!

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 11:05

MikkelFriis:
Kender i ikke godt det der med mega overksud og man tænker det er bare DAGEN idag ?

Jo og de dage giver det bonus at vende kanonen i den rigtige retning Smile

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 10. Nov 09
Skrevet kl. 11:10

Ja det er korrekt, jeg sigter efter andet i firmaet der kan give bonus ;-) Takker

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)