|
Hej, Jeg er igang med at få lavet et A3 print. Trykket skal være fra kant til kant og er altså med et stort billede som baggrund. Dem der skal trykke den har bedt om 3 mm. beskæring og skæremærker hele vejen rundt. Det går fint med at lave det hele 3 mm. større, og at tilføje skæremærker til det nye format går også fint. Men, Skæremærkerne skal jo være 3 mm. inde i det nyt format for at passe et A3 format. Hvordan tilføjer jeg skæremærkerne 3mm. inde i dokumentet? /Jonas |
Beskæring af tryksag
Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
- 1
|
Hvilket program bruger du? Og så skal jeg lige forstå dig ret: Bliver det nye format det mindre? (altså beskæring og skæremærker?) |
|
Hej, Jeg bruger illustrator og indsætter skæremærkerne når jeg eksportere til PDF. Jeg lavede et orginalt tryk tilpasset et A3. Derefter lavede jeg samme A3 + 3mm hele vejen rundt til beskæring. Men når jeg indsætter skæremærker kan jeg kun indsætte dem til bleeds "0". Her ville jeg gerne sætte dem til bleeds "-3mm" Så pt. passer skæremærkerne på A3 + 3 mm, de skulle helst passe på A3 rent. Det er nok ikke den rigtige måde at gøre det på? |
|
Har du Indesign? Jeg har aldrig brugt illustrator som ombrydningsprogram og er derfor ikke sikker i min sag til det deri. Hvis du har indesign, så lav et dokument i den rigtige størrelse, og saml det hele deri... er mit råd. Skriv gerne igen, hvis du har spørgsmål! |
|
Hej Kældsø, Hvis du bevarer A3 formatet og bare sætter den til 3, "forstørrer" den selv dokumentet. /Mathias |
Arbejder med online salg og design.
Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
Bliv gratis medlem