Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til BOGFØRING

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Feb 10
Indlæg ialt: 300
Skrevet kl. 13:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg har en cykelforretning i indre KBH, og har drevet virksomheden i cirka 10-12 år nu efterhånden.

Jeg har altid anvendt en revisoer til min bogføring af bilag, årsregnskab osv. Jeg betaler cirka 800kr pr. måned til bogføring, og cirka 10.000 til årsregnskabet om året.

Men nu vil jeg gerne overtage bogføringen og selv klare jobbet. Jeg ved at til at slut er det revisoren som skal underskrive det, men jeg vil meget gerne gøre forarbejdet så jeg sparer en del.

Er der nogen herinde som kan give mig råd om hvordan jeg skal gribe det an ? Jeg har lidt indlik i bogføring, debet, kredit osv. Men hvad skal jeg foretage mig, hvilken program kan jeg bruge ?

Håber nogen som kan hjælpe herinde :)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:45

Hej!

Tag evt. på et kursus indenfor bogføring.

Nogle gode programmer er SummaSummarum eller Economic.

Har en større cykelhandler som kunde, der bruger C5.

MvH

Peter 

Tilmeldt 28. Feb 10
Skrevet kl. 13:51

Hej Peter,

Nu er min forretning ikke såfremt stor, det er en enkeltmandsvirksomhed, og jeg er alene om at drive den.

Jeg vil gerne anvende Economic. Skal jeg så bogføre dem i programmet, og efterfølgende få min revisor til at godkende og underskrive ?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:54

Hej!

Jamen det kan du godt...såfremt du har tid og overskud til at bogføre.

Nu skriver du, at du kender til debet/kredit.

Du må jo så afgøre med dig selv, om du vil investere i et kursus, eller måske hyre en bogholder nogle timer til

at sætte dig ind i ptogrammet.

Peter

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 13:55

onelo:
Er der nogen herinde som kan give mig råd om hvordan jeg skal gribe det an ?

Prøv evt. at se på hvad Regnskabsskolen kan tilbyde eller tag kontakt til Anette Sand fra samme sted. Hun kan helt sikkert pege dig i den rigtige retning.

Tilmeldt 28. Feb 10
Skrevet kl. 13:58

Hej,

Jeg har kigget lidt på programmet, og har prøvet den i 14 dage.. Synes at det ser ud til at jeg kan gennemskue det selv,

men jeg tænkte på om man kan finde nogle skabeloner til fx opstilling af en årsregnskab netop til en cykelhandler.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)