Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Pris på online handel

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 31. Mar 10
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 17:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har en virksomhed med engrossalg og 2 webshops. Jeg overvejer nu at stifte en ny virksomhed med en konkurrent, hvori de 2 webshops ligger. Dette betyder at konkurrenten og jeg skal blive enige om en pris for de 2 webshops, hvor han jo så skal købe 50 %. 

Min virksomhed vil stadig skulle stå for driften af disse shops (mod betaling), men ellers er det meningen at min engrosvirksomhed fortsat levere 60 % af produkterne til de 2 shops, mens hans virksomhed levere de sidste 40% produkter til de 2 shops. 

De 2 webshops omsætter pt. for virka 100.000 pr. måned og målet er 300.000 sammen med konkurrenten. Overskuddet er cirka 20.000 kr., nå alt er betalt. 

De 2 shops har eksisteret i flere år og der er for 6 måneder siden kommet nye webshop på, for cirka 50.000 kr. 

Er der en model eller andet for at udregne en evt. pris for de 50%, eller hvad ville i mene det er værd?

Mvh den stille.

Tilmeldt 31. Mar 10
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 08:23

Slet ingen der kan guide mig lidt?

Fra København
Tilmeldt 9. Feb 10
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 08:50

stille som en ninja:

Slet ingen der kan guide mig lidt?

Jeg fandt dette her frem fra Ret&Råd - det er ikke så nemt at lave en beregning.

Men du kan i første omgang prøve at regne lidt på salgsprisen ved at anvende "Købmandsmodellen" - den er beskrevet næsten helt nederst på siden jeg linker til.

Men jeg ved ikke så meget om det ( faktisk ingenting ), men det kan være at der medler sig en erhversadvokat/revisor i dit spørgsmål lidt senere på dagen, der kan give dig et meget bedre fingerpeg.

Jeg arbejder som reklameopfinder, og jeg kører med 12.000 kr/t. Skal du have et lift med?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)