Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan er det lige med en blog?

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)
Fra Herning
Tilmeldt 24. Feb 09
Indlæg ialt: 1018
Fra  Maler-maling.dk Skrevet kl. 08:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kunne også godt tænke mig at høre lidt mere om det dér "no follow".

Hvordan kan man tjekke om en blog har "no follow" inden man bruger en masse tid på at skrive en masse indlæg, som så ikke er ret meget værd, SEO mæssigt?

Jeg skriver engang imellem på www.byggeri.dk der er en fin blog om maling. Har de "no follow"?

Kender I andre sider der omhandler "gør det selv" som ikke har "no follow"?

Tak for de gode indput!

Og god påske til Jer alle :-D

Michael
www.maler-maling.dk

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6569
Fra  TextReactor Skrevet kl. 08:38

Iryna.dk:
Hvad betyder at der er "nofollow" på bloggen? man kan ikke følge den? hvordan?

Nofollow på linket betyder overfor søgemaskinen at den ikke skal tælle linket med i en side score. Hvis nofollow er i META så skal søgemaskinen ikke indeksere denne side.

http://en.wikipedia.org/wiki/Nofollow

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:41

Hej Niels,

endnu engang tak. Du må da snart dukke op på listen over de flinkeste aminoer :-D

Igen noget, jeg skal læse mig frem til og som jeg ikke ved noget om....

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6569
Fra  TextReactor Skrevet kl. 08:42

Peter Lauge:

4) du har selv kontrol over data

5) du kan nemt flytte løsningen til andet webhotel

Jeg har ikke selv prøvet, men hvor nemt er det?

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3533
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 08:50

Man skal efter min mening ikke tænke over om der er nofollow på links i blogs og lign.

Det er selvfølgelig bedre at der ikke er nofollow på links, men jeg vil mene at du kommer længere ved bare at lave de indlæg, kommentarer og hvad der nu ellers er, i stedet for først at tjekke om linket har en betydning eller ikke. Jeg ser det måske lidt sådan, enten vil du have dine kommentarer/indlæg på siden og muligvis hjælpe andre, eller også vil du ikke.

når det så er sagt, så kan du finde ud af om der er nofollow på links ved at højreklikke og trykke vis kilde.

så lav en simpel søgning efter et et navn hvor du kan se der er link på, og står der så nofollow, er der nofollow på. ellers kan du også bare søge efter nofollow i kildekoden.

Der findes værktøjer og fx plugins til firefox du kan bruge, til hurtigt at se om der er nofollow på links, du kan evt søge i firefox plugins.

MVH Kim

Kim Tetzlaff

🚀 Hastighedsekspert ⚙️WordPress hjemmesider 🎯SEO
Siden 1995 - hjemmeside Udvikling og teknisk optimering af hjemmesider
👉 Mere om mig

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 09:01

Kim Tetzlaff

👉 Mere om mig

Fra Herning
Tilmeldt 24. Feb 09
Indlæg ialt: 1018
Fra  Maler-maling.dk Skrevet kl. 12:33

KTJ-Media.dk:

Man skal efter min mening ikke tænke over om der er nofollow på links i blogs og lign.

Det er selvfølgelig bedre at der ikke er nofollow på links, men jeg vil mene at du kommer længere ved bare at lave de indlæg, kommentarer og hvad der nu ellers er, i stedet for først at tjekke om linket har en betydning eller ikke. Jeg ser det måske lidt sådan, enten vil du have dine kommentarer/indlæg på siden og muligvis hjælpe andre, eller også vil du ikke.

når det så er sagt, så kan du finde ud af om der er nofollow på links ved at højreklikke og trykke vis kilde.

så lav en simpel søgning efter et et navn hvor du kan se der er link på, og står der så nofollow, er der nofollow på. ellers kan du også bare søge efter nofollow i kildekoden.

Der findes værktøjer og fx plugins til firefox du kan bruge, til hurtigt at se om der er nofollow på links, du kan evt søge i firefox plugins.

MVH Kim

Hej Kim.

Jeg er ret "grøn" indenfor dette område, og derfor jeg spørger.

Når du siger jeg skal højreklikke...HVOR præcist skal jeg gøre det? Og hvor skal jeg kigge efter "no follow" henne? Hvis jeg højreklikker på denne side, kommer der ca. 55.000 ord frem. Skal jeg kigge dem alle igennem, vil det tage hele eftermiddagen.

Og jeg har ikke hele eftermiddagen, til sådan noget, ej ehller til at skrive bloginlæg i blogs som der ikke giver noget til min side, hvis du forstår. Så jeg er meget interesseret i, om bloggen giver links til min side.

På det link du har lagt ind med Tools, kan jeg ikke finde det du siger skulle være der. Men igen, har jeg ikke brugt eftermiddagen på at lede efter det. Tror jeg er en rimelig almindelig person, der opgiver efter 1 minut, hvis jeg ikke har fundet hvad jeg søger :-D Men ellers en god side sikkert hvis man lige signer up.

Jeg tror du skal skære det lidt mere ud i pap, før jeg forstår det. Jeg er jo ikek lige så klog indenfor dette område som dig.

Michael

www.maler-maling.dk

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 12:49

Michael Haahr:

Når du siger jeg skal højreklikke...HVOR præcist skal jeg gøre det? Og hvor skal jeg kigge efter "no follow" henne? Hvis jeg højreklikker på denne side, kommer der ca. 55.000 ord frem. Skal jeg kigge dem alle igennem, vil det tage hele eftermiddagen.

Og jeg har ikke hele eftermiddagen, til sådan noget, ej ehller til at skrive bloginlæg i blogs som der ikke giver noget til min side, hvis du forstår. Så jeg er meget interesseret i, om bloggen giver links til min side.

Det tager heller ikke hele eftermiddagen :) det tager omkring 2 minutter men kræver dog lid viden

kommer der så mange ord frem har du i hvertfald klikket på vis kilde som du skulle.

Du trykker så ctrl+F for at åbne søge muligheden. og der søger du efter fx nofollow. eller som jeg skriver søger du på det navn som en kommentar er blevet skrevet med, Navnet vil være omsluttet af en linkkode hvori denne nofollow står, hvis den er der. men igen det kræver lidt mere viden.

Michael Haahr:
På det link du har lagt ind med Tools, kan jeg ikke finde det du siger skulle være der. Men igen, har jeg ikke brugt eftermiddagen på at lede efter det. Tror jeg er en rimelig almindelig person, der opgiver efter 1 minut, hvis jeg ikke har fundet hvad jeg søger :-D Men ellers en god side sikkert hvis man lige signer up.
med hensyn til det tool, skal du bruge browseren firefox, her er et mere direkte link http://tools.seobook.com/firefox/seo-for-firefox.html tryk så på Download Now, opret dig som gratis bruger. og du får et gratis værktøj, som kan noget mere end bare at se nofollow. Se eventuelt også videoen som er på siden, så bliver du lidt klogere på hvad værktøjet ellers kan.

Når du har installeret det, kan du gå til den side hvor du vil se om der er nofollow på, og trykke på et lille ikon, som vil fremhæve nofollow links på siden.

sværre er det ikke.

MVH Kim

Kim Tetzlaff

👉 Mere om mig

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)