Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

kampagne "under gennemgang"

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Indlæg ialt: 1537
Skrevet kl. 09:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Så er kampagnen igang - så bliver det spændende og se om der kommer noget ud af dette her efter en god påske ferie :)

Bendtsen

Fra Roskilde
Tilmeldt 28. May 09
Indlæg ialt: 802
Fra  Web-Creation.dk Skrevet kl. 09:11

Bendtsen:

Så er kampagnen igang - så bliver det spændende og se om der kommer noget ud af dette her efter en god påske ferie :)

Bendtsen

Det var godt.

Held og lykke! :)

Web-Creation.dk

Billige webløsninger! 

Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Skrevet kl. 09:20

Hej igen

Hvordan er det lige jeg kæder adwordskampagnen sammen med min shop, er det ikke noget med man kan se, hvordan folk bevæger sig rundt på siden, og om et køb stammer fra organisk søgning eller fra adwords mv?

Håber der er nogen der kan hjælpe mig med dette, så jeg rigtig kan måle effekten af kampagnen :)

Bendtsen

Fra Roskilde
Tilmeldt 28. May 09
Indlæg ialt: 802
Fra  Web-Creation.dk Skrevet kl. 09:22

Hej Bendtsen.

Der skal du have fat i google analytics / www.google.dk/analytics

Der kan du se alt om de besøgende der kommer til din side, bruger selv denne tjeneste på alle mine sider, og det er bare genialt!

Web-Creation.dk

Billige webløsninger! 

Fra København S
Tilmeldt 18. Nov 09
Indlæg ialt: 162
Fra  PR-Gruppen Skrevet kl. 09:32

Bendtsen:

Hej igen

Hvordan er det lige jeg kæder adwordskampagnen sammen med min shop, er det ikke noget med man kan se, hvordan folk bevæger sig rundt på siden, og om et køb stammer fra organisk søgning eller fra adwords mv?

Håber der er nogen der kan hjælpe mig med dette, så jeg rigtig kan måle effekten af kampagnen :)

Bendtsen

Hej Bendtsen,

Log ind på din AdWords konto, Klik på fanen Rapportering og vælg derefter Google Analytics. Følg herefter guiden til oprettelse af gratis Google Analytics konto.

Google anbefaler at du opretter din Analytics konto via din AdWords konto, da den så automatisk vil være linket til din AdWords konto.

Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Skrevet kl. 09:42

Hej igen

Tak for input - nu står der så jeg skal indsætte en html kode på min side, er det så kun på min forside, eller er det også ud på alle grupper, eller helt ned til hvert enkelt produkt??

Eller tror i Scannet kan skyde denne kode ud på en gang til alle mine sider?

Håber i gider hjælpe lidt mere :)

Bendtsen

Fra København S
Tilmeldt 18. Nov 09
Indlæg ialt: 162
Fra  PR-Gruppen Skrevet kl. 09:51

Den skal kun indsættes ét sted, men såfremt du kan få Scannet til at gøre det og du ikke selv har erfaring med HTML, så bør du få dem til at gøre det for dig.

Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Skrevet kl. 08:13

Hej Igen

Så har vores adwords kampagne kørt i små to uger - må nok indrømme det ikke har givet den store effekt - såvidt jeg kan se har vi kun 0,5% konvertering, altså køb i forhold til annoncen... Skal man væbne sig med tålmodidhed eller skal man bare lukke kampagnen igen??

Måske annoncering på relevante sider var bedre med en side som vores?

Bendtsen

Fra Aalborg
Tilmeldt 18. Feb 07
Indlæg ialt: 776
Skrevet kl. 12:22

Hej Bendtsen

Det svært at give et svar på dit spørgsmål, da det kan afhænge af mange ting. På markedsføringssiden kan det være manglende relevans der kan lede til en dårlig konvertering. Ofte ser jeg, at mange bruger meget brede søgeord til at præcisere de produkter eller ydelser de tilbyder, hvilket kan være farligt og dyrt - pga der ofte er en stor konkurrence på disse søgeord. Men det noget der skal testes, for at se om der kan tjenes penge på.

Organisering af kampagnerne er også vigtigt. Søgeord, annoncetekst og destinationsside skal passe rigtig godt sammen for at få et godt resultat. Det første du skal kigge på, er om dine søgeord og annoncetekster passer sammen. Bruger du "standard" titler på dine annoncetekster samtidig med du bruger et hav af forskellige søgeord - vil du ofte se en meget lav klikfrekvens. Jo mere præcis du kan kæde dine søgeord og annoncetekst sammen, jo bedre resultater får du. Ligeledes er destinationssiden uhyr vigtig, da de søgeord du bruger meget gerne skal fremgå på denne side. Det hele gælder om at skabe den røde tråd igennem søgeord, annoncetekster og destinationsside - jo bedre du gør dette, jo bedre resultater får du (kan ikke understreges nok gange).

Men det kan altså også komme an på din hjemmeside og dine produkter. Er din hjemmeside konverterbar? og er dine produkter overhovedet attraktive? Det nytter ikke at markedsfører noget, som folk ikke finder attraktivt, eller bliver ledt ind på en hjemmeside som ikke fungere (worst case scenario).

Du skal ikke bare stoppe arbejdet med Adwords, men måske skal der laves en del om i dine kampagner og evt. hjemmeside - før det giver de rigtige resultater.

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)