Hej Bendtsen
Det svært at give et svar på dit spørgsmål, da det kan afhænge af mange ting. På markedsføringssiden kan det være manglende relevans der kan lede til en dårlig konvertering. Ofte ser jeg, at mange bruger meget brede søgeord til at præcisere de produkter eller ydelser de tilbyder, hvilket kan være farligt og dyrt - pga der ofte er en stor konkurrence på disse søgeord. Men det noget der skal testes, for at se om der kan tjenes penge på.
Organisering af kampagnerne er også vigtigt. Søgeord, annoncetekst og destinationsside skal passe rigtig godt sammen for at få et godt resultat. Det første du skal kigge på, er om dine søgeord og annoncetekster passer sammen. Bruger du "standard" titler på dine annoncetekster samtidig med du bruger et hav af forskellige søgeord - vil du ofte se en meget lav klikfrekvens. Jo mere præcis du kan kæde dine søgeord og annoncetekst sammen, jo bedre resultater får du. Ligeledes er destinationssiden uhyr vigtig, da de søgeord du bruger meget gerne skal fremgå på denne side. Det hele gælder om at skabe den røde tråd igennem søgeord, annoncetekster og destinationsside - jo bedre du gør dette, jo bedre resultater får du (kan ikke understreges nok gange).
Men det kan altså også komme an på din hjemmeside og dine produkter. Er din hjemmeside konverterbar? og er dine produkter overhovedet attraktive? Det nytter ikke at markedsfører noget, som folk ikke finder attraktivt, eller bliver ledt ind på en hjemmeside som ikke fungere (worst case scenario).
Du skal ikke bare stoppe arbejdet med Adwords, men måske skal der laves en del om i dine kampagner og evt. hjemmeside - før det giver de rigtige resultater.